dokyeom
Ugh. Tak boek nya dorang tinggalkan aku sorang kat practice room. Nasib baik vernon still call aku yang tengah tidur, suruh bangun balik dorm. Tu pon lepas diorang semua dah sampai dorm lah.
Balik sorang lah aku malam ni. Macam mana kalau ada orang nak culik aku, nak raped ak— ok tak.
Aku turun tangga, nak keluar ikut pintu belakang sebelum aku tersedar pantry room belum tutup lampu lagi.
Haih dorang ni. Ye pon excited nak tinggalkan aku, sampai lampu pon tak tutup memang balik dorm aku sekeh sorang sorang.
Ah, kecuali scoups hyung laa kang aku kena balik naya hidup aku
Baru aku nak tutup lampu, aku terdengar suara seseorang.
Eh, ada orang lagi rupanya. Boleh suruh temankan aku balik ~
Aku intai. Ternampak susuk belakang badan seorang perempuan.
Itu macam..
Aku dekatinya.
"Weh, Yoojung. Kau nak tak teman aku balik dorm ?"
Dia tak bagi respond, masih membelakangi aku.
Aku tarik bahu dia. Jap,
Jangan cakap yang..
"Wehh makhluk apa yang kau pegang tu ?"
Dia pandang muka aku, kosong. Lalu memandang tangan dia.
"Hah ? Ni ? Kau tak tau ? Ni kan arak~"
Aku mula cuak. Dia dah mabuk dah ni.
"Kau dah la bawah umur lagi. Aku yang dah atas umur pon tak berani nak sentuh tau" aku rampas botol tu.
Dia baru minum separuh botol je tapi dah mabuk ?
Hebat.
"Ah, jangan lah rampas air aku ~"
"Eh, kau tau tak kau
mabuk ?""Manede aku mabuk ~ Ahjusshi nak ciked je lagi boleh ~?"
Dia tetiba start buat aegyo.
Sah, mabuk.
Aku pandang sekeliling, cuba fikir penyelesaian. Aku biar dia meroyan sensorang.
Memang takde cara lain. Aku mampu bawak je dia balik dorm.
Aku piggyback dia sebelum dia meronta nak turun.
"Ahjusshi nak bawak jungjung pergi mana ni ?"
"Aih, duk diam lah. Aku nak bawak kau balik dorm ni"
"Appa kata Jungjung tak boleh ikut orang yang tak dikenali"
Jadah dia punya orang tak dikenali. Dia tak tau ke aku ni terkenal ?
Aku mengeluarkan sesuatu dari poket jaket aku.
"Okey aku bagi kau gula-gula. Sekarang nak ikut aku tak ?"
"Okey jom ~❤"
Terus dia melompat ke belakang aku. Pergh ringan lagi anak gajah.
"Jom gerak~" dia tarik rambut aku, suruh aku jalan.
"Laju lagi ~" kali ni dia tendang belakang aku.
Ni yang aku malas ni. Dia layan aku macam kuda 😩
Nasib baik dorm tak jauh mana.
Dia bising je sepanjang perjalanan.
"Apa warna putih kat langit tu ?"
"Tu bintang"
"Apa ? Tahi ?"
Alahai jauh bebenor.
Pastu dia gelak, terhibur dengan lawak bijak dia sendiri. Kesian aku tengok orang mabuk ni kadang.
"Ahjusshi tau tak ahjusshi serupa sangat dengan
siapa ?""Siapa ?"
"Kuda. HAGAJAKALAHA"
Aku macam nak sepak je dia bila dia tidur nanti haih. Nasib baik lah kau ni mabuk.
Dah lama sikit, dia mula senyap.
Kepala dia dah sandar kat belakang badan aku. Aku berjalan perlahan, sambil menikmati angin malam.
"Yoojung, dah tidur ke ?"
Dia tak jawab, tapi aku dapat rasa dia geleng kepala.
Aku diam. Penat sebenarnya.
"Kenapa.. kau minum arak ?"
Aku tak nak tanya soalan ni senanya. Tapi aku rasa dia ada masalah berat. Sebab tu dia berani minum arak ni.
Tetiba dia peluk leher aku kuat. Aku nak biarkan je tapi aku dapat rasa air mata dia jatuh sampai ke belakang leher aku.
"Yoojung ?"
"Ahjusshi, jungjung nak pergi LA. Jungjung nak ikut ahjusshi. Jungjung nak jumpa omma. "
Aku hanya diam.
"Tapi appa tak nak bagi sebab risaukan jungjung. Appa kata kalau Jungjung nak pergi jugak, kena dapat result bagus baru appa bagi tapi.."
Dia mula menangis teruk.
Aku diam, biarkan je dia menangis dulu. Aku tetap terus berjalan menuju ke dorm.
Dah lama sikit, dia dah henti nangis. Dah tertidur dah dia.
Aku baru teringat, shua hyung pernah kata dia nak sangat pergi LA. Dah 7 tahun tak jumpa omma dia kat sana.
Aku mula simpati.
●●●
Aku perlahan-lahan letak Yoojung kat katil Scoups hyung. Dah, dia offer. Takkan aku nak gadaikan katil aku pulak.
Oh never k.
"Okey, biarkan dia tidur sorang. Wooji, Jeonghan, Gyu, ikut hyung tidur luar"
Masing-masing menurut dengan muka tak puas hati.
Aku tenung muka Yoojung.
Aku dah call Tuan Han suruh jangan risau. Lagipon katanya dia takde kat rumah malam ni, outstation.
Aku kesian kat Yoojung. Rumah besar, duduk dua orang je. So lebih baik bagi je dia tidur kat sini malam ni. Senang aku nak jaga.
Dan kalau boleh aku tak nak appa dia tau dia pernah minum arak ni. Kesian dia.
Tetiba aku ternampak sehelai kertas terkeluar dari poket baju sekolah dia.
Aku ambil.
Kertas result yang dia dapat pagi tadi.
Em
Dia dapat nombor 11.
Tapi dah tak dapat nak ikut kitorang pergi LA. Takkan nombor 11 pon appa dia dah tak bagi ?
Aku diam berfikir.
Esok, aku kena jumpa Tuan Han.
——
Pawe wat kambek jap.😚💞
YOU ARE READING
✔️ pledis | svt
Fanfiction+ the story of a pledis ceo's daughter. © a seventeen fanfiction →inspired lepas tgk weekly idol pledis special warning; ni aku berangan je maaf bosan. aku tak pandai berangan