MGFIL - 1 💕

13K 357 6
                                    

TOKYO, JAPAN
"Papa nak Eryn pindah then sekolah dekat Emirin International School" noktah dari Tengku Emran.

Melopong mulut Eryn . "But why, paa? Eryn nak ikut papa pergi Belgium"

"Ini keputusan muktamad dari papa. Papa dah daftar Eryn sekolah dekat situ. Papa dah booking flight untuk Eryn. Isnin ni Eryn kena balik Malaysia"    yes,bila Tengku Emran buat keputusan seorang pon tak boleh membantah. Lama-lama aku mengangguk perlahan. Walaupon hati tak merelakan tapi apakan daya, he's my father .

"Baiklah,Eryn ikut cakap papa. Eryn masuk bilik dulu"

Langkah kakiku laju menaiki anak tangga menuju ke bilikku. Malaysia ? Ada sebab kenapa aku lari ke Jepun. HARIZ HAIQAL DATO' AZRIF . YES ! dia punca aku phobia dengan percintaan. Kenangan setahun lalu masih berdarah. Perlahan2 air kata ku mengalir. Semakin lama mataku memberat Dan aku terlena dalam kesedihan.

Terasa kepalaku diusap lembut. Aku membuka mata, kelihatan Tengku Ezraf sedang tersenyum.

"Abang, Adik tak nak balik Malaysia. Adik tak nak sekolah dekat Emirin. Adik tak nak jumpa Ariz" Aku menangis didada bidang abang kesayangan ku badannya ku peluk erat.

"Eryn Idaya sayang, stop crying. Buruknya my princess ni nangis. Abang dah bagi tahu papa yang abang akan balik Malaysia dengan Adik. Abang akan settlekan syarikat Papa kat Malaysia. So, adik tak balik Malaysia sorang2. About Ariz, Adik stop percayakan dia. Adik kena kuat jangan cepat mengalah" dia mengesa air mata dipipi gebuku.

"SERIOUSLY, ABANG BALIK MALAYSIA? SO ADIK TAK BALIK SORANG2 LAH?" arghhhhhh!!!  Aku menjerit keriangan.

"Urghh! Tadi beriya menangis sekarang menjerit macam hantu.  Dah pergi bersiap.  Jom date dengan abang. Abang nak pergi makan sushi, takoyaki, tengok bunga sakura. Lepasni tak dapat tengok dah.  Duk Malaysia nanti kita hadap GST je.  Opsss!"

Aku tergelak dengan kata2 abangku. Lepas abangku keluar dari bilik terus aku pergi mandi then bersiap.

Sekali lagi aku menilik diriku di cermin. Baju longcut berwarna merah. Skinny jeans putih Dan rambut coklat dibiarkan lepas. Bibirku yg sedikit pucat ku oleskan sedikit lipstick. And Done!

"Abang, jom!" Kasut Puma highcut berwarna merahku sarungkan pada kaki.

TOKYO DISNEYLAND, JAPAN
Kami menjejakkan kaki ke Tokyo Disneyland. Aku nampak roller coaster Gila tinggi. Sumpah excited doe. Okey, aku ni jenis gilakan benda extreme. Tapi klo berkaitan haiwan erm............. 

"Arigatou" kelihatan abgku sedikit menunduk ke arah penjual ticket. Kemudian berlari anak ke arah ku.

"Junbi wa dekita ka?" (are you ready?) Tanyaku smbil mengangkat kening.
"Mochiron! Yukō" (of course! Let's go) jawabnya sambil wink ke arah ku.

Today was the perfect day, and tomorrow? Huhh. Aku mengeluh.

Mr. Gangster Fall in Love 💕Where stories live. Discover now