MGFIL - 9 💕

5.9K 338 8
                                    

Syaz memakirkan motosikal Kawasaki nya. Aku apa lagi. Tak sempat Syaz tutup Enjin aku dah loncat turun. Syaz yang setia di atas motornya memandang aku. Helmetnya dah dibuka lepas dia tutup enjin.

Syaz menarik tanganku mendekatinya. Aku terdorong ke hadapan .

'Dup dap dup dap dup dap' Jantungku berdangdut pulak.
Syaz membuka helmet dikepalaku. Rambutku yang sedikit serabai dibetulnya. Hm, dia ni gangster ke? Kenapa nice sangat.

"Jom!" Syaz menarik tanganku Ke arah wad kecemasan.
Aku hanya mengikutinya. Kami melangkah ke bilik  ICU.

"Mama!  Papa!  Sha macam mana!?" Soal Syaz kerisauan.
"Sha kena tikam dekat bahagian perut" jawab Tengku Shahrizal.
Kedengaran Mamanya mengeluh. Setitis demi setitis air mata mamanya gugur. Aku menghampiri Mama syaz. Bahunya kupeluk memberi kekuatan.
Aku tersenyum saat melihat wanita Italy ini memandang wajahku. No wonder lah muka Syaz macam Omputeh. Mix rupanya mamat ni.

"Shit!!" Syaz bersuara keras. Mukanya tegang.
Syaz keluar dari bilik ICU.

"Sweetty, pergi tenangkan Syaz. I know you can handle him" ibunya senyum kearahku.

Aku mengangguk kemudian berlari keluar mencari kelibat Syaz yang Sudah menghilang. 

Di hujung sudut Berdekatan motor syaz.
Kelihatan seorang lelaki menghadap dinding. Tangannya menumbuk dinding.
Sekali..
BUKK!!
2 Kali..
BUKK!!

SYAZ !
Aku berlari ke arah nya.
"ENOUGH SYAZ !" Aku menolak bahunya kuat sehingga dia terdorong kebelakang. Mukanya tegang.
"You hurt yourself!!" Aku memukul Dada bidangnya. "Wake up lahh !! Kak Sha dah cedera teruk. And now kau pulak nak cederakan diri kau" aku memarahi nya.

Muka Syaz yang tegang perlahan lahan mengendur. Syaz menunduk. Air matanya mengalir.

"Syaz.. " aku memanggilnya lembut.
"Aku.. " belum sempat aku menghabiskan kata. Syaz menarik aku kedalam pelukannya. Ya, aku faham perasaan dia Sekarang. Dia perlukan kekuatan. Syaz bukan seorang yang suka mengambil kesempatan. Sedikit sebanyak aku mula memahaminya. Aku mengusap belakangnya. Aku tahu kau kuat Syaz.

"Sorry Ryn aku tak de niat nak...." Syaz merungkaikan pelukan kami. suara nya sedikit serak.
"It's okey..  Aku faham" Aku memotong kata-katanya . Senyuman manis ku berikan.

"Syaz Irwan...." Aku memanggilnya lembut.
Dia memandang ku.
"PONDAN!!!" Jeritku kemudian berlari ke arah pintu wad kecemasan

Syaz Irwan POV

"PONDAN!!!" Jerit Eryn. Terkocoh2 dirinya lari memasuki pintu wad kecemasan .

Syaz tergelak.

Dengan kau je aku jadi pondan. Aku tak pernah layan nice dengan perempuan. Eryn, You're the first.

Mr. Gangster Fall in Love 💕Where stories live. Discover now