"Tengku Eryn Idaya" ujar papaku.
Haih papa..
Aku pasrah..Semua memandangku seakan-akan tidak percaya.
Termasuk juga Ezza, Sara, Raff, dan Mmir.
Hanya Syaz beriak biasa."Tengku Syaz Irwan, sila bawa buah hati awak naik ke pentas ye" usik papa lagi.
Serta-merta satu ballroom gamat dengan suara 'wuuuuuuuu'
'Fewwwiitttt'Pipiku Sudah membahang.
Syaz menghulurkan tangannya. Wajahnya yang agak beku itu menambahkan lagi keseksian pada dirinya. Kalau beku pon dah seksi, apatah lagi kalau dia ketawa right?
Aku menggenggam jari-jemari nya. Lalu kami berjalan beriringan menaiki tangga pentas.
Jelas kedengaran tepukan gemuruh. Siul-siulan nakal juga tidak henti-henti.
Syaz Irwan POV.
Eryn, kau akan terkejut sebentar lagi. Satu kebenaran yang mampu membuatkan kau menitiskan air mata. Demi seseorang, aku sanggup lihat kau menangis.
Aku tersenyum penuh makna memandang Eryn. Eryn juga membalas senyuman itu Tanpa memgetahui maksud tersirat.
End Syaz Irwan POV.Tiba-tiba. .
Sekali lagi lampu di ballroom blackout. Kedengaran alunan piano yang dimainkan oleh seseorang.
Syaz disebelahku. Siapa pulak yang buat hal ni?Aku menghadam bait-bait music piano itu.
TING!
Jai Waetford.
Heart miles...Kami sangat terpesona dengan suaranya. Kami menghayati bait-bait lirik itu dalam kegelapan. Aku dapat merasakan si 'dia' menanggung kesakitan yang teramat.
Jai Waetford...
"Heart Miles"
My system’s failing, my heart’s encoding
Your name’s on my screen but it’s not responding
I'm trying to reach you but these keys can fail you
What are you to me? Real lies, false truthI'm loving on the thought that you might be the one
Who gives me all the things that no one else would have a thought to
But if we’re being real now, should I really trust you?
What is there to lose?What is love? Baby, don’t hurt me
Baby, don’t hurt me, no more
What is love? Baby, don’t hurt me
Baby, don’t hurt me, no more
You are drifting away
You’re too far
Maybe one day our two hearts
Won’t be miles away, awayMy system’s failing, my heart’s encoding
The message that you bring has got me overloading
You’re so far but so close, I see your face in my windows
This is the life I lead, I guess only God knowsDia datang menghampiri kami. Sambil menyambung nyanyiannya.
I'm loving on the thought that you might be the one
Who gives me all the things that no one else would have a thought to
But if we’re being real now, should I really trust you?
What is there to lose?What is love? Baby, don’t hurt me
Baby, don’t hurt me, no more
What is love? Baby, don’t hurt me
Baby, don’t hurt me, no more
You are drifting away
You’re too far
Maybe one day our two hearts
Won’t be miles away, away.Saat nyanyian berakhir. Serta-merta lampu ballroom terbuka. Aku melopong. Lidah ku kelu saat melihat lelaki yang berada berdekatan dengan kami.
No way!!!
Lelaki ini..
Lelaki ini..Ya, dia pernah berkongsi jiwa dengan aku. Aku berasa tenang bila dia dekat bersama dengan kami.
Kelopak mataku memberat. Setitis air mataku gugur. Lama-kelamaan air mataku semakin deras mengalir dipipi.
Aku memandang Syaz. Syaz tersenyum kemudian mengangguk. Syaz seolah memahami apa yang mengganggu perasaan ku.Lantas aku berlari ke arah lelaki itu. Badannya ku dakap erat. Aku menangis semahu-mahunya di bahu lelaki itu.
Sungguh, aku terlalu merindui dirinya.
YOU ARE READING
Mr. Gangster Fall in Love 💕
RomansaHidup Eryn Idaya yang membawa diri ke Tokyo,Japan kerana phobia dengan percintaan. Dipaksa oleh Papanya untuk mengambil SPM di Malaysia. ""Eryn Idaya sayang, stop crying. Buruknya my princess ni nangis. Abang dah bagi tahu papa yang abang akan balik...