Hoofdstuk 6

204 12 0
                                    

Cleo pov.

Ik zocht door mijn make- up spullen naar iets van foundation of poeder. Gelukkig vond ik het alle 2 ik smeerde wat foundation op mijn gezicht en je zag het inderdaad al minder, ik poederde het af met een poeder en je zag het nu al bijna niet meer. De bel ging en ik wist dat het Liz was, voor de laatste keer keek ik nog in de spiegel en rende de trap af om de deur open te doen. ''Heey Cleo hoe gaat het?'' vroeg Liz, niet op de vrolijke toon zoals ze normaal altijd deed. ''Heyy Liz jaa gaat wel alleen een beetje hoofdpijn nog'' loog ik. "Cleo ik moet je wat vertellen laten we op de bank gaan zitten "zei Liz op een sirieuze toon. Toen we op de bank zaten was het muis stil. Een zeer pijnlijke stilte.

Liz pov.

Ik keek Cleo diep in haar ogen en begon aarzelend mijn verhaal. ''Cleo mijn vader heeft te horen gekregen dat zijn bedrijf in Rotterdam gaat beginnen, en hier in Brabant gaat stoppen en nu moeten wij naar dat stomme Rotterdam verhuizen'' snikte ik. Ik zag Cleo mij aanstaren zo zaten we zeker 10 minuten. ''Maar wanneer gaan jullie verhuizen'' vroeg Cleo. ''Over 6 dagen al'' snikte ik. Cleo begon nu ook te huilen. Ze stelde allerlei vragen alleen was ik in gedachte verzonken, over het feit dat ik daar helemaal niemand kende en in een vreemde klas met vreemde klasgenoten kwam. Ik werd uit mijn gedachte gehaald door Cleo die me stevig in een knuffel drukte. ''Ik ga je nooit nooit nooit vergeten jij bent en blijft mijn aller beste vriendin, en we gaan gewoon elke dag Skypen en we gaan elke vakantie logeren'' zei Cleo vastberaden. Ik knikte hevig en veegde mijn tranen snel weg. ''Weetje ik heb wel zin in een ouderwetse filmavond, we halen popcorn en wat energy en kijken een enge horror film en jij mag kiezen'' stelde ik voor. Ik zag Cleo al angstig kijken. ''Horror Liz je weet dat ik daar altijd nachtmerries van krijg'' zei Cleo. ''Dat ik juist leuk dan gaan we gelijk logeren zodat ik jou super hero kan zijn'' lachte ik. Cleo stemde in en we gingen naar de supermarkt om wat popcorn en energy te halen. Ik wist Cleo altijd op te vrolijken en zij mij alleen merkte ik dat haar wat dwars zat maar, ik durfde niks te vragen want dat zou onze avond verpesten. Toen we alles hadden liepen we naar mijn huis. Daar pakte we alle kussens en dekens die we hadden gewoon voor de gezellige sfeer, en legde ze voor de tv neer. Cleo deed de popcorn in een grote schaal en zette die voor mij neer. Ik zette de film bring me to hell aan en deed nog even de gordijnen dicht. Toen de film was afgelopen lach ik dubbel van het lachen toen ik Cleo onder de berg kussens en dekens zag liggen. Ik maakte met mijn nagels een tikkend geluid net zoals de oude vrouw in de film. Cleo begon te gillen als een gek. Op dat moment kwamen mijn ouders binnen. ''Wat is hier aan de hand?'' vroeg mijn moeder bezorgd. Ik rende naar mijn moeder en gaf haar een knuffel. ''Mam we houden een meiden/ filmavond en mag Cleo alsjeblieft blijven slapen'' zei ik op een smekende toon en met mijn puppyogen. ''Ik vind het goed, maar alleen als jullie het niet te laat maken morgen moeten jullie gewoon naar school'' zei mijn vader op een neppe strenge manier. Ik vloog Cleo om haar nek en knuffelde haar stevig. Samen liepen we naar boven en gingen op mijn bed liggen, we haalde allemaal leuke herinneringen op van vroeger. ''Cleo ik ga je echt missen'' zei ik. Ze knikte en gaf mij een knuffel. ''Ik jou ook'' fluisterde Cleo. Zo vielen we samen in slaap.

Hoppelijk vinden jullie het boek nog interessant?? :) xx

Het sprookje dat een hel werdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu