Liz pov.
Ik bekeek mezelf eens goed in de spiegel. Dikke rode ogen van al dat huilen, donkere wallen en een stuk dunner. Wat dunner. Stilletjes pakte ik de weegschaal, die onder de wastafel lag. Voorzichtig ging ik erop staan, vol spanning wachtte ik op de uitslag. Met grote ogen keek ik naar het rode getal op de weegschaal 57.0 Ik voel me zo trots, ik ben gewoon 3,5 kilo afgevallen. Wauw ik ben echt dunner vooral mijn buik. Goed gedaan hoor, maar lieverd kijk eens goed in de spiegel wat zie je. Mezelf zei ik tegen 'Ana', de stem in mijn hoofd. Aghh schat toch, het enige wat ik zie is een groot vet varken, met 1 kilo minder dan normaal. Ana heeft gelijk er moet minstens nog 10 kilo af. Met 10 kilo red je het niet hoor, op z'n minst nog 15 kilo eraf. 'Ana' is alles voor mij geworden, zij verteld tenminste de echte waarheid. Snel spring ik in mijn spijkerbroek en trek een roze crop top met 'GEEK' erop aan. Hallo was je je dikke buik vergeten, trek wat anders aan nu!! Ik bedacht me geen moment en koos dit keer voor een witte thank top met 'SWAG' erop aan. Mijn haar krulde ik voor de helft, mijn make- up zat zoals gewoon alleen nu wel met fel rode lippen. Als laast trok ik mijn zwartte hakken aan en spoot lekker veel parfum op. Goedkeurend kijk ik naar mijn spiegelbeeld en liep de badkamerdeur uit. "Heyy ga je nog mee naar die club?" vraag ik aan Kas. Kas blijft mij maar aanstaren en zijn mond hangt een stukje open. "Oké, dan niet he". Ik wilde naar de deur lopen, maar werd tegen gehouden door een hand op mijn schouder. "Geld je aanbod nog, ik wil ook wat lol maken in mijn leven" zegt Kas. "Tuurlijk, dit word de tijd van ons leven" roep ik voordat we de deur uitlopen. Kas zette ons netjes voor de deur af en deed mijn deur open als een echte gentleman. Hij zag er best sexy uit met zijn witte shirt en leren jasje. Stop Liz, je vind hem niet leuk, je bent hem niet waard. We stapte de club binnen en werden meteen overvallen door harde muziek en feestende mensen. "Ik ga wat drinken halen wil je ook" schreeuwde ik boven de muziek uit. Ik zag Kas knikken. Gelukkig was bij de bar de muziek een stuk zachter en kon je elkaar tenminste verstaan. "2 wate-" "2 sterke drank alsjeblieft, 1 voor mij en 1 voor de mooie dame" onderbrak een jongen in een zwart jasje mij. "Ik ben Austin" stelde de jongen zich voor. "Liz" antwoordde ik. "Net zo mooie naam als het meisje zelf" ik voelde mijn wangen al rood worden. Gelukkig kwam de barman met onze drankjes om de stilte te verbreken. Aarzelend staarde ik naar de witte vloeistof in mijn glas. "Wat staar je nou, je gaat toch niet vertellen dat je nog nooit alcohol op hebt". Ik knikte nee, en gooide het drankje in 1 keer achterover. Is dit wel goed dat ik drank ga drinken ik ben nog maar 15. Bijna 16, kom meid neem er nog een paar daarna voel je je een stuk beter. Voor dat ik het door had gooide ik mijn 3de glas achterover. ''Een echte drinker zo te zien'' zei Austin. Ik knikte zelfverzekerd en gooide mijn 4de glas achterover. Diep van binnen weet ik dat het slecht is, maar er drinken zoveel mensen dus waarom ik ook niet. Austin trok me mee naar de dansvloer en voor mijn gevoel dansen we uren door, voordat we eindelijk naar buiten gingen. Wiebbelend stond ik buiten met een flesje 'breezer' leunend tegen Austin aan. ''Schat ga even zitten je bent zo dronken als wat'' zei Austin op een bevelende toon. Half stuikelend zit ik eindelijk op de trap, mijn hoofd tolt en zie alles wazig. Toen ik weer redelijk scherp zag was Austin weg. Helemaal alleen zat ik op de trap geen Austin of Kas te zien. Waar is Kas eigenlijk ik heb hem de hele avond al niet meer gezien. Voorzichtig wil ik opstaan en naar boven lopen maar een jongen houd me tegen. ''Waar was je Liz ik heb je de hele avond gezocht'' klonk de bezorgde stem van Kas in mijn oren. ''Gewoon bij Austin'' mompelde ik. Kas gaf mij een knuffel en oppeens zakte ik in elkaar en werd alles zwart.
JE LEEST
Het sprookje dat een hel werd
Teen FictionLiz is 15 jaar, haar leven lijkt perfect. Veel vrienden, muzikaal en een goede band met haar ouders. Maar in 1 klap veranderde haar perfecte leven in een hel. Ze word gepest, verliest haar beide ouders en vlucht in verdovende middelen. Ook heeft ze...