Liz pov.
''Lieverd eten'' hoorde ik mijn moeder roepen. Was het al zo laat ik heb totaal geen honger. Zeg dat dan tegen je ouders zo moeilijk is dat toch niet. Dat leek me wel een goed idee. Vol goede moed liep ik naar beneden toe. ''We eten vandaag pasta met je moeders overheerlijke saus''. Vet vet vet!!!. Ik gaf een zwak glimlachje naar mijn vader en ging aan tafel zitten, starend naar mijn bord vol pasta met een dikke rode saus vol met vet en calorieën. ''Wat is er lieverd vind je het niet lekker'' vroeg mijn moeder na een tijdje. ''Ik voel me niet zo lekker'' loog ik. Mijn moeder voelde aan mijn voorhoofd en vind dat ik niet erg warm was, maar toch mocht ik zonder eten naar boven. Yes goed bezig Liz stuur op de pro- ana site een berichtje hoe goed je bezig ben en daarna naar Kate. Wacht vind de stem dat ik goed bezig ben gelijk kreeg ik een grote glimlach op mijn gezicht. Hoho haal die lach maar van je gezicht je bent er nog lang niet. Als sneeuw voor de zon verdween mijn glimlach en begin ik een berichtje te typen voor de pro- ana site. Gelijk kreeg ik allemaal reacties op mijn berichtje van goedzo, ga zo door, je kan het en stay strong. Ook kreeg ik een berichtje dat als ik nu zou gaan sporten ik extra veel verbrand. Dat leek me wel een goed idee en begon op mijn bed situps te doen. Toen ik mijn moeder hoorde ging ik gelijk onder de dekens liggen met mijn ogen dicht. Ik hoorde hoe mijn moeder op de deur klopte en op mijn bed kwam zitten. Ze legde voorzichtig haar hand op mijn voorhoofd en langzaam opende ik mijn ogen. ''Je bent wel erg warm meis, ga maar snel weer slapen''. Ik knikte en sloot me ogen weer. ''Lieverd als je je morgen nog steeds niet lekker voelt mag je wel een dagje thuis blijven''. Mijn moeder drukte nog een kus op mijn voorhoofd en verliet toen mijn kamer. Weet je wat dit betekend varkentje van me. Nou antwoordde ik in gedachte. Pff nog altijd zo dom he. Morgen gaan jij en ik samen vasten 2 dagen lang. In de ochtend mag je een stukje komkommer en daarna 2 uur hardlopen in de middag eet je niks en drink je alleen water of groene thee en in de avond vertel je dat je nog ziek bent. Het leek me een goed idee maar wel lastig daarmee bedoel ik niet het eten mee maar het hardlopen. Lieverd ik ben er toch om je te helpen. Ik pakte mijn laptop en ging kijken op skype of Kate nog online was. Gelukkig ze was online.
( K- Kate, L- Liz)
L: heyy Kate hoe gaat het me je??
K: gaat wel ben wel dichterbij mijn streefgewicht en met jou??
L: Woww wat is jou streef? Met mij gaat het goed vandaag avond eten geskipt en vanaf morgen 2 dagen vasten.
K: ook goed bezig is het goed als we samen vasten?? Mijn steef is 40 en weeg nu 48
L: gister woog je nog 49 hoe doe je dat zo snel :S
K: haha mijn geheimpjes zijn vasten, kotsen, workouts en lax
L: wat is lax??
K: ken je dat niet het betekend laxeermiddelen als je ze voor het eten inneemt komt alles er na een paar minuten aan de onderkant weer uit
L: thanksss ik ga ze morgen gelijk halen ben toch "ziek"
K: waar woon je eigenlijk kunnen we elkaar in het echt leren kennen :)
L: ik woon in Rotterdam de Karel Doornmanstraat nummer 44 jij??
K: omgggg ik woon in Rotterdam lorenstraat 2B :D
L: echt :O zullen we morgenochtend afspreken in het park om samen hard te gaan lopen en daarna lax te halen??
K: umm ja is goed :)
L: tot dan STAY STRONG xx
K: STAY STRONG xxxxx :)
Ik leg mijn laptop op mijn bureau en besluit te gaan slapen. Hoe zal ze er uit zien, zal ze aardig zijn, hoe vind ze mij, wat zal ik aan doen, veel make- up of weinig al deze vragen spoken door mijn hoofd totdat ik eindelijk om 2 uur in slaap val...Heyy volgend hoofdstuk ontmoet ze Kate maar er zit een kleine verrassing aan het personage en ik weet al wat het is :P.
Vinden jullie het nog een beetje leuk om te lezen of is het te saai.
Laat een comment achter en als je wil mag een vote ook :D
Xxx
JE LEEST
Het sprookje dat een hel werd
Roman pour AdolescentsLiz is 15 jaar, haar leven lijkt perfect. Veel vrienden, muzikaal en een goede band met haar ouders. Maar in 1 klap veranderde haar perfecte leven in een hel. Ze word gepest, verliest haar beide ouders en vlucht in verdovende middelen. Ook heeft ze...