Hoofdstuk 4

205 10 0
                                    

Cleo pov.

Liz was net naar huis gegaan en ik was nu alleen thuis. Mijn moeder was in het revalidatiecentrum, mijn kleine broertje Mike was bij oma logeren en mijn vader was in de kroeg. Ik stopte mijn oortjes in mijn oren en luisterde wat muziek toen mijn vader dronken het huis binnen kwam. ''Cleo wat sta jij te niets nutten ga je huiswerk maken, en pak wat bier voor mij'' schreeuwde mijn vader. Ik was altijd bang voor mijn vader als hij dronken was dus deed ik wat hij zei. ''Papa, ik heb mijn huiswerk al gedaan'' zei ik bang. ''Laat zien als het niet goed is zwaait er wat''. Ik pakte mijn wiskundeschrift en liet het mijn vader zien hij bekeek het goed. ''Cleo hoe dom kan je zijn je ziet toch dat dit allemaal foute antwoorden zijn'' schreeuwde mijn vader. Hij pakte mijn schrift en scheurde de bladzijdes eruit en gooide het de open haard in. ''Jij domme vette koe'' zei mijn vader. Daarna volgde een harde klap op mijn wang het brande enorm, al huilend liep ik naar mijn kamer. Ik liet mezelf vallen op bed en huilde mezelf langzaam in slaap.

Liz pov.

Toen ik thuis kwam zaten mijn ouders tegenover elkaar maar ze zeiden niks. ''Hoi mam, hoi pap hoe was jullie dag. Mijn dag was super" zei ik. Mijn vader zei dat ik even moest komen zitten. Ik snapte niet waarom, was er iets ergs gebeurd, was er iets met Cleo, of school. Mijn gedachte ratelde door totdat mijn vader de stilte verbrak. ''Liz luister, ik heb te horen gekregen dat mijn bedrijf in Rotterdam gaat beginnen, en hier in Brabant gaat stoppen en helaas zouden wij naar Rotterdam moeten verhuizen''. ''En we vertrekken al over een week'' vulde mijn moeder aan. ''Nee dat niet ik moet naar school, mijn vriendinnen en Cleo ik kan hun echt niet zomaar achter laten'' de tranen stromde over mijn wangen. ''Lieverd er zijn daar ook scholen en je maakt vast nieuwe vrienden en Cleo is en blijft je beste vriendin, je kan haar altijd appen of met haar Skypen, het komt allemaal goed". Ik rende huilend naar mijn kamer en deed de deur op slot. Huilend viel ik op bed. Ik wil hier helemaal niet weg dacht ik. Huilend viel ik in slaap.

Sorry voor het korte hoofdstuk de volgende wordt langer. Cleo word geslagen door haar vader omdat hij wil dat ze goede prestaties haalt op school durft zij dit ooit aan iemand te vertellen?? Liz gaat verhuizen naar Rotterdam hoe gaat ze dit tegen haar vriendinnen vertellen?

Het sprookje dat een hel werdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu