Hoofdstuk 8

183 11 0
                                    

Liz pov.

Ik werd wakker van mijn wekker. Met moeite opende ik mijn ogen en ging rechtop in mijn bed zitten. Het mocht wel een nieuwe school zijn, toch had ik er helemaal geen zin in alleen het vroege opstaan en de zeurende docenten waren al niet leuk. Ik pakte mijn zwarte skinny, witte crop top en liep de badkamer in en nam een korte douche. Na het douche kleedde ik me aan en deed mijn haar, make- up en trok mijn witte all stars aan, ook deed ik het armbandje met Cleo erop om mijn pols. Tevreden keek ik de spiegel en ging mijn boeken in mijn tas doen en liep naar beneden. Mijn vader en moeder waren al naar hun nieuwe werk toe. Mijn moeder had mijn lunch al klaargelegd en er lag een briefje bij:

Heyy lieverd, veel succes op je nieuwe school we horen vanavond wel hoe het ging xxx mam en pap

Awwhh dit was lief van mijn vader en moeder, misschien moest ik me ook maar aanpassen en gewoon met een frisse start beginnen. Ik deed de lunch in mijn tas en deed mijn zwarte lere jasje aan en pakte mijn fiets uit de schuur. Ik stond even te kijken naar de mooie tuin, en toen fietste ik naar mijn nieuwe school. Mijn vader had me al vaak uitgelegd hoe ik er moest komen dus ik wist de weg ongeveer wel. Het viel me erg op dat het verkeer hier heel druk was en je veel moest wachten op stoplichten. Toen ik aan de overkant kwam zag ik de school al staan het was een groot gebouw met veel ramen. Snel liep ik naar binnen en zag een kamertje van de conciërge. Ik klopte op de deur en een zware stem antwoordde ''kom binnen''. Ik deed de deur open en zag de conciërge zitten met een kopje koffie. ''Goedemorgen meneer sorry dat ik u stoor maar ik ben Lizzy van Doorn, en ik ben nieuw en heb geen idee waar ik moet zijn'' zei ik. ''Ik zal eens kijken Lizzy'' antwoordde de conciërge. Hij bladderde in een map en haalde er een briefje uit en een rooster. ''Dit is een briefje voor meneer de Graaf en dit is je nieuwe rooster'' vertelde de conciërge met een lach. Hij haalde ook sleutel uit een laatje vol met allemaal sleutels, er hing een kaartje aan met het nummer van mijn kluisje en met mijn naam erbij. Hij gaf de sleutel aan mij en liet me mijn kluisje zien, het was op de beneden verdieping nummer 338. Ik maakte mijn kluisje open en keek op mijn rooster Engels en Wiskunde waren mijn eerste vakken, ik deed de rest van de boeken in mijn kluisje en deed hem dicht. Ik liep achter de conciërge aan naar boven en we stopte bij een lokaal. ''Fijne dag nog Lizzy als er wat is ik schiet te hulp'' lachte de man. ''Dank u wel ik zal er aan denken'' glimlachtte ik. Ik klopte op de deur en deed hem open en keek recht in de ogen van al mijn nieuwe klasgenoten.

Sorry voor het korte hoofdstuk maar ik ga binnenkort op vakantie en heb het erg druk met schoolwerk. Maar hoppelijk is het hoofdstuk niet te saai. Xx me

Het sprookje dat een hel werdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu