Liz pov.
Deze 6 dagen leken zo snel te gaan, ik heb veel leuke dingen gedaan met mijn vriendinnen zoals shoppen, filmavond, strand en uitgaan. Vandaag was de dag dat ik zou verhuizen naar Rotterdam en alles achter zou moeten laten. Ik stopte nog wat laatste spulletjes in de grote verhuisdoos en liep naar de trap, nog een laatste keer sloot ik mijn kamerdeur ''tot ziens mooie kamer'' fluisterde ik nog na. Ik tilde de verhuisdoos de trap af en zitte hem in de verhuiswagen. Over 10 minuten gingen we weg, weg hier uit brabant, weg bij mijn vriendinnen, weg bij mijn aller beste vriendin Cleo bij die gedachte slaakte ik een diepte zucht. Ik zag Cleo aankomen lopen en ik rende naar haar toe en gaf haar een lange knuffel, er liep een traan over mijn wang bij de gedachte dat ik haar pas in de kerstvakantie weer zou zien. Ik haalde 2 witte doosjes uit mijn jaszak en gaf er 1 aan Cleo. ''Voor onze vriendschap'' zei ik met een glimlach. Ze maakte het doosje open en haalde een zilver armbandje met Liz erop uit het doosje. Ook ik maakte het doosje open en haalde een zilver armbandje met Cleo erop uit het doosje. Ik deed Cleo haar armbandje om en zij de mijne. Snel maakte we nog een foto van onze armbandjes en toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Ik gaf haar een knuffel en daarna ging ik in de auto zitten. Cleo gaf me nog een kus op mijn wang en zei dat ze elke dag een sms zou sturen en Skypen. De auto startte en we reden op weg naar een nieuwe start, ik zag Cleo in de verte zwaaien en huilen ik zwaaide tot ik haar niet meer kon zien. ''Fijn dat je dit zo op pikt Lizzy'' zei mijn moeder. ''Ik beloof dat je het huis geweldig gaat vinden, je kamer is daar 2x zo groot en je hebt een eigen badkamer'' vertelde mijn vader. Ik haalde mijn Iphone uit mijn zak en deed mijn oortjes in mijn oren en zette wat muziek op. Dit word een lange reis dacht ik. Na ander half uur viel ik in slaap in de auto. Toen ik wakker werd zag ik een groot wit huis met een enorme tuin. De auto stopte. ''Dit is ons nieuwe huis Liz, en wat vind je er van'' vroeg mijn moeder. Wauw dit was het grootste en mooiste huis wat ik ooit had gezien dacht ik. ''Ja wel mooi'' antwoordde ik droog. Mijn ouders reagerde niet op mijn antwoord en stapte uit de auto om de verhuizers te helpen met uitladen. Ik stapte ook uit en bekeek het huis eens goed, er waren plussen en minnen aan het huis misschien vond ik het niet zo heel erg om te verhuizen. ''Ga het huis alvast maar van binnen bekijken'' zei mijn moeder. Ik liep op het paadje naar het huis toe, overal stonden bloemen in allerlei kleuren en het rook erg lekker. Ik liep door de deur naar binnen, en alles was wit de muren, vloer, gordijnen, keuken noem maar op en het was wit. Ik liep de trap op naar boven en er waren zoveel deuren, ik nam de eerste deur die ik zag het was alweer een witte kamer, maar dit keer was de vloer licht grijs. De volgende deur was een enorme kamer de muren waren wit, en er lag een licht grijze vloer in en ook een heel groot raam met het uitzicht op onze tuin. Ook was er nog een deur in de kamer ik deed de deur open, en zag een super mooie badkamer dit moest mijn kamer wel worden het was gewoon prachtig. Ik hoorde iemand de trap op lopen, en mijn naam roepen het was mijn vader met een doos spullen. Hij kwam de kamer binnen en zette de doos op de grond neer. ''Pap mag dit mijn nieuwe kamer worden'' vroeg ik. Mijn vader knikte en hij was blij dat ik toch iets positiefs aan het verhuizen vond. Mijn vader ging de verhuizers weer verder helpen met meubels en dozen sjouwen. Ik liep de trap af en ging de tuin bekijken, het was nog groter dan ik dacht. Er was een groot zwembad en een schommelbankje. Helemaal achter in de tuin was een vijver met vissen, en omringt door hele mooie bloemen en er lag een grote kei in het midden van de vijver, het was een prachtig gezicht. Toen ik het huis weer binnen kwam stonden de meeste meubels van ons er al. Ik liep de trap op naar boven naar mijn nieuwe kamer. Toen ik de deur open deed zag ik mijn bureau, bed en kast al staan, ook stonden de verhuisdozen klaar om uitgepakt te worden. Ik maakte de dozen open en begon met uitpakken. Ik begon met mijn kleren in de kast te hangen, mijn schoolspullen en laptop zette ik op mijn bureau, daarna richtte ik de badkamer in. Ook kwam ik een foto van mij en Cleo tegen. Ik besloot haar even een sms te sturen.
Ik: heeyy Cleo ondanks dat ik jou super super erg mis en vooral morgen op mijn nieuw school is het huis echt prachtig het is 3x zo groot en een schitterende tuin. Kom snel eens langs xxx Liz :D
Toen ik klaar was met uitpakken hadden mijn ouders de woonkamer ook ingericht. ''Mam wat eten we'' vroeg ik. ''Ik heb echt geen zin om te koken, en je vader ook niet dus zullen we patat gaan halen'' antwoordde mijn moeder. ''Jaa!!!'' ik danste door de kamer, patat was mijn lievelingseten en ik genoot van elk frietje. Mijn vader was de patat gaan halen en ik en mijn moeder waren nog in het huis. ''We hebben nog een verassing voor je Liz, loop maar even mee naar boven''. Verbaasd liep ik achter mijn moeder aan naar boven ze bleef stil staan voor een witte deur. ''Maak de deur maar open dit is voor jou lieverd" zei mijn moeder. Nieuwsgierig maakte ik de deur open en ik keek mijn ogen uit. ''Is dit echt voor mij'' stamelde ik. Mijn moeder knikte en gaf mij een knuffel. Ik liep de kamer binnen het was een nieuwe muziek kamer. Mijn oude muziek kamer was heel klein er stond alleen een piano, gitaar en een mini bar met krukken in. Maar deze kamer was groot mijn piano en gitaar stonden er ook in aan de muren hingen posters van mijn favorite artiest Demi Lovato. Er was zelfs een kleine opname studio waar ik muziek kon opnemen. Ik vloog mijn moeder om haar nek en gaf haar een miljoen kusjes. ''Dankje dankje dankje'' schreeuwde ik. Ondertussen was mijn vader er ook bij komen staan ook hem gaf ik zoveel kusjes als ik kon. ''Jullie zijn de liefste ouders van de hele wereld'' zei ik. ''En wij hebben de liefste dochter van de hele wereld'' lachte mijn vader. We gingen naar beneden om patat te eten het was erg gezellig aan tafel eigenlijk zoals altijd, mijn ouders en ik maken nooit ruzie. Na het eten ging ik gelijk naar mijn muziek kamer toe. Natuurlijk speelde ik mijn favorite nummer lightweigt- Demi lovato ik zong zo mooi als ik kon. Na een paar minuten merkte ik pas dat mijn ouders in de deur opening stonden en elkaar een liefdevolle kus gaven. Nadat ik klaar was met muziek maken bedankte ik mijn ouders nog een keer en gaf ze allebei een zoen. Ik liep al zingend naar mijn kamer waar ik me omklede en mijn tanden poetste. Ik plofde op mijn bed neer en kroop lekker onder mijn dekens. Wat zo'n erge dag leek te zijn was een mooie dag geworden het enige wat ik erg vond was dat ik Cleo bijna nooit meer zag, mijn andere vriendinnen en een andere school. Shit!!! dacht ik morgen moet ik voor het eerst naar school in Rotterdam. Vragen spookte door mijn hoofd zou ik vriendinnen vinden, wat als ik een blunder maakt. Met al die gedachtes viel ik in slaap...
Hoe zal haar 1ste schooldag gaan???
JE LEEST
Het sprookje dat een hel werd
Genç KurguLiz is 15 jaar, haar leven lijkt perfect. Veel vrienden, muzikaal en een goede band met haar ouders. Maar in 1 klap veranderde haar perfecte leven in een hel. Ze word gepest, verliest haar beide ouders en vlucht in verdovende middelen. Ook heeft ze...