Liz pov.
Ik word wakker van mijn wekker ik kijk op en zie dat het nog maar half 7 was snel druk ik mijn wekker uit en stap uit bed. Ik kleed me om, doe wat make- up op en vlecht mijn haar in een vissengraat vlecht tevreden kijk ik in de spiegel. Ik heb een wit kort broekje aan met een mint groene crop top en mijn witte all stars aan. Ik pak nog mijn schooltas en Iphone en loop al zingend naar beneden. ''Zoo jij bent vrolijk dat gebeurd normaal nooit om half 8 s'ochtends'' zei mijn moeder lachend. ''Jaa ik heb mijn vrienden super erg gemist 8 weken is veel te lang voor onze hechte vriendschap'' zei ik met een hand op mijn hart. Mijn vader moet lachen en zegt dat ik echt niet kan acteren. Al lachend smeer ik een broodje met pasta en eet hem op en gooi mijn tas op m'n rug. Snel trek ik mijn bruine leren jas aan en geef nog snel mijn vader en moeder een kus. Ik pak mijn fiets en loop bijna tegen Cleo op. Ik gooi mijn fiets tegen een struik aan en knuffel haar alsof ik haar jaren niet gezien heb. ''Lizz stop ik stik bijna'' zegt Cleo op een zielige toon. Snel laat ik haar los en we fietsen al lachend en kletsend naar school toe. ''Liz, Cleo'' schreeuwen Emily en Pip toen we het lokaal binnen kwamen lopen. Grouphuge!!! schreeuwd Pip door het lokaal heen. Wat heb ik deze meiden gemist ik heb ze te weinig gesproken omdat ik op vakantie ben geweest naar Australië je weet wel tijdverschil enzo. Toen onze mentor meneer ten Dam binnen kwam lopen gingen we snel op een plek zitten. Hij legt een paar dingen uit over een nieuw vak maar niemand luistert echt naar wat hij te vertellen heeft want iedereen is druk aan het kletsen over de vakantie. Meneer ten Dam ging staan en klapte in zijn handen iedereen werd meteen stil, ''mooi nu ik toch de aandacht heb er is een nieuw vak genaamd muziek, het vak word gegeven door mevrouw Zwaluw''. Hij geeft ons het nieuwe rooster en daar staat inderdaad dat we dinsdag het 5de en 6de uur muziek hebben. Mijn geluk kan niet op eindelijk een vak dat ik leuk vind. De bel gaat en dat betekend dat we alweer uit zijn!!. Mijn vriendinnen en ik lopen naar onze fietsen en fietsen het schoolplein af. ''Zijn jullie blij met het vak muziek ik totaal niet ik kan geen instrument bespelen of zingen'' klaagt Pip. ''Ik vind het een geweldig vak als je wil kan je bijles geven'' zei ik met een knipoog. ''Jaa jij wel jij kan zingen en piano en gitaar spelen ik ben echt jaloers'' zei Emily. ''hahaha oke ik snap jullie'' lach ik. ''Tot morgen'' zegt Pip en slaat rechts af. Tot morgen ga alvast maar oefenen met zingen'' grapte ik naar Pip ze kijkt me zuur aan en schiet dan in de lach. Even later ging Emily ook naar huis en ik bleef alleen over met Cleo. ''Wat zullen we gaan doen'' vraagt Cleo. ''Zullen we muziek maken'' ik zag Cleo vol twijfel kijken maar ze stemde toch in. Samen gaan we naar mijn huis toe.
Ik hoop dat jullie het eerste hoofdstuk leuk vinden het is een beetje saai maar het word leuker beloof ik.
Ik heb ook nog wat uiterlijke en innerlijke informatie over Liz en haar vriendinnen.
Liz:
Leeftijd: 15 jaar
Haar: lang golvend bruin haar
Ogen: blauw
Hobby's: zingen, piano en gitaar
Karakter: druk en praat veel
Cleo:
Leeftijd: 15 jaar
Haar: lang blond haar
Ogen: blauw
Hobby's: paardrijden
Karakter: stil en best verlegen
Pip:
Leeftijd: 15 jaar
Haar: half lang zwart haar
Ogen: bruin
Hobby's: striptekenen
Karakter: vrolijk en een flapuit
Emily:
Leeftijd: 15 jaar
Haar: lang donker blond haar
Hobby's: ballet en hiphop
Karakter: rustig maar druk als haar vriendinnen er zijn
JE LEEST
Het sprookje dat een hel werd
Novela JuvenilLiz is 15 jaar, haar leven lijkt perfect. Veel vrienden, muzikaal en een goede band met haar ouders. Maar in 1 klap veranderde haar perfecte leven in een hel. Ze word gepest, verliest haar beide ouders en vlucht in verdovende middelen. Ook heeft ze...