deel 3

303 30 16
                                    

MOEDER VAN AYOUB:

Ik zal me even voorstellen ik ben Fatima de moeder van Ayoub. Toen ik pas getrouwd was heb ik en mijn man vaak geprobeerd een kind te krijgen, maar het heeft ons niet gelukt vervolgens dachten we aan een adoptie kind na een half jaar hebben we toch maar besloten het te doen. Toen we naar het adoptie huis gingen zagen we een jongetje op een bankje zitten na een minuut of 2 liep het jongetje naar ons toe, hij was erg lief en schattig.Ik tilde hem op en speelde een tijdje met hem. Later kwam de vrouw die ons hielp met de adoptie bladen en eigenlijk was ik al gelijk gehecht aan het jongetje, ik vroeg de vrouw die ons hielt de naam van het jongetje en de afkomst van hem, de vrouw zij 'Hij heet Ayoub en zijn afkomst is Marokkaans'. Ik stond er even stil van Blijkbaar zijn de ouders van Ayoub dus moslim en was eigenlijk gelijk verkocht zonder verder te kijken wilde ik het jongetje zo graag meenemen en heb ik met mijn man overlegt dat het Ayoub zou worden. We hadden de formulieren ingevuld en na 2 weken mochten we Ayoub ophalen en subhan'Allah toen ik na 2 weken Ayoub kwam ophalen kwam hij gelijk op me af. we hadden Alhamdoulilah gelijk een band met hem en voelde al gelijk m'n eigen kind. Maar later is er iets gebeurd wat mijn man en ik NOOIT hadden verwacht, toen we Ayoub al 1 jaar hadden en onderhand 4 jaar was, ben ik zwanger geraakt ik was zo blij en toen ik later hoorde dat het een meisje was, was ik al helemaal blij. ik noemde haar Salma dat was een naam die ik al altijd wilde geven als ik ooit een meisje zou krijgen en Alhamdoulilah sabr loont.

VADER VAN AYOUB:

Ik ben papa van Ayoub Ik ben 47 jaar, en wat mij betreft ben ik nog pas geboren. Ik werk hard voor mijn familie, ik ben onder directeur van de Audi maatschappij. Ik wil graag dat mijn kinderen genoeg hebben en mijn vrouw natuurlijk. ik werk door de weeks behalve op vrijdag,zaterdag en zondag. vrijdag besteed ik groot deels aan het vrijdaggebed (jumuah). Ik en Ayoub hebben een hele goeie band samen, met Salma heb ik een minder goeie band ze is de laatste maanden heel afwezig en ook met haar gedachten. Salma zit op 3 Mavo, maar doet het wel erg goed op school qua cijfers. Haar gedraag is wat minder bij de docenten heb ik gehoord bij mijn gesprek met de directeur. Ik heb haar er op aangesproken maar reageerde heel erg droog. Als ze maar door gaat en ze het goed doet met haar cijfers. Ze wilt volgend jaar in sha Allah hoofddoek opdoen. Daar ben ik blij mee dat ze dat wilt doen, verder heb ik de leukste kinderen.

SALMA:

Ik ga me ook maar een voorstellen, Ik ben Salma ik ben 14 jaar oud en eigenlijk ben ik heel lief grappig en knap natuurlijk hahaha. ik heb een hele goeie band met mijn broer Ayoub indanks dat hij is geadopteerd voelt hij gewoon aan als mijn echte broer en voor mij is hij ook mijn echte broer hij is super lief voor mij en koopt eigenlijk alles wat ik wil. keertje keek ik naar een trainingspak en zij ik dat ik 'm heel graag wilde en de volgende dag had ik 'm ineens binnen zonder dat ik het wist en jaja wie zat erachter Ayoub. Wat betreft mijn vader, hij is liefste vader ooit maar heb niet meer zo'n goeie band met hem eerlijk gezegd vind ik dat best wel jammer. Ik ben dit jaar naar een nieuwe school gegaan waar al mijn vriendinnen opzitten dus ben eigenlijk best wel veel veranderd. Verder speel ik voetbal in een meisjes team ik zit in de MC1. Verder ben ik erg gelukkig met mijn leven ik krijg bijna alles wat ik wil Alhamdoulilah.

................

Ik ben eindelijk klaar van stage het is inmiddels al 16:15. Ik pak de bus en ga naar huis. Wanneer ik thuis aankom doe ik mijn schoenen uit en zie ik mijn moeder en vader huilen op de bank. Ik schrok ervan, ik keek ze aan en liep naar ze toe en ik vroeg wat er aan de hand is??? 'Mama Papa wat is er roep ik hard?!! Waar is Ayoub?? PAPA PRAAT ALSJEBLIEFT' zeg ik. 'Ayoub ligt in het ziekenhuis' zegt mijn vader. 'Doe je schoenen weer aan we gaan naar Ayoub toe, we waren op jou aan het wachten' zegt mijn vader weer.' Onderweg leggen we je alles uit' verteld mijn moeder.

AYOUB:

Er is iets verschrikkelijk gebeurd, om het kort te vertellen ik was bijna dood.........

te slim maakt je soms dom!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu