Çayı alıp duvara yaslandı,
Esra evi suzmeye devam ediyordu şaşkınlığı yüzünden okunuyorduTeyze-Ee güzel kızım anlatmayacak mısın?
Esra - Ben daha çok sizinkini merak ettim bendende büyüksünüz önce siz başlayın isterseniz.
Teyze - peki güzel kızım Ben çok küçük yaşlarımdayken babam bizi başka bir ülkeye götürmüş orda imam oluncada artık orası yurdumuz olmuştu 18 yaşlarımda bir delikanlıya aşık oldum tanışınca akraba çıktık genclik işte anlamadan bağlanmıştım ondan sonrası üçürümdü gözümde anlaştık gelip isteyecekti.
bir gün buluştuk tartışıp bağırmaya başladı ben evlenmek istemediğinden bahane buluyorsun dedim ağlayarak uzaklaştım eve gidip odama kapandım sesli ağlayıp isyan etmiştim sonra annem geldi ve misafirler gelmiş beni de görmek istediklerini söyledi. Kimseyi görmek istemiyordum. Annem çok ısrar etti. Yüzümü yıkayıp salona gittim. İnanılır gibi değildi,O gelmişti çiçek ve çokolata vardı elinde masaya bile koymamış beni bekliyor o tartışma bağırış hepsi bunun içinmiş şaşırtmak için koşup aldım elinden.Esra şaşkınlığına her defasına bir yenisini katıyodu.
Esra - Ee sonra ?Teyze - Esi kötü babam bana danışmadan arkadaşına söz vermiş ondan vermiyorum başkasına sözüm var dedi. O diyişiyle tüm sevincimi aldı elimden.
Esra - peki o birşey demedimi öylece gittimi?
Teyze - Çok sinirlendi ben kızınızı seviyorum falan dedi ama ne çare babası tutup elinden zorla götürdü. Onlar gider gitmez odama koşup, saatlerce ağladım bir hafta boyunca yemekten içmekten kesilmiştim. Sonra, babamın arkadaşı haber göndermiş sizin kızla bizim oğlan bir görüşüp tanışsınlar düğünü bir aya kalmaz yapalım demiş. Ben ne kadar istemesemde dinletemedim gitmek zornudaydim artık öylede yaptım onunla yürürken heycanlanmıyordum en kötüsüde buydu.
Esra - Sonra ?
Teyze - Sonrası onu gördüm bir anda heycan bastı elim ayağıma dolanıyordu birden kayboldu gözden.
Esra - sizi öyle görünce birşey yapmadı mı ?
Teyze - yüzü kızarmıştı üstelik yanimdaki bir ay sonra evleneceğim adam yanımda gölgeden başka birşey değildi hissettiğim kadarıyla oda o kadar heycanlı değil gibiydi neyse beni kapıya bırakıp gitmişti.
Sonra uzaktan abla, abla diye bağırıp koşan birini gördüm. Yanıma geldi ve elindeki kağıdı uzattı.
Abla bunu bana ali abi verdi sana vermemi ve onu hemen aramanı söyledi. kağıta numarası vardı aldım ve koşarak odama gittim.
Hemen aradım alo dedi bu onun sesiydi dilim tutuldu konuşamadım bir kaç defa alo diyip kapattı bir daha aradım ama yine konuşamayınca sinirlendi kimsin konuşsana diyince kısık ve titrek bir sesle alo dedim anlamış onunda sesi kısılmıştı. Hemen konuya girdi plan yapmış gel kaçalım diyordu herşey planlanmıştı ikna etti kaçtık.Esra - Ne hep dizilerde olur sanırdım ee?
Teyze - Sonra 4 çocuğumuz oldu iyiydi herşey tabi aile özlemi ayrı ailemle görüşmüyorduk evlatlıktan red etmişlerdi. Eşim alim hapse girdi kalakaldım 4 çocuk birde kayın validemle çalışmaya başladım geçiniyorduk eşim çıktı hapisten 7 yıl aradan sonra ama kayınvalidem iftira atmış beni evden kovdurmuştu. sokakta kaldım babamlarla barıştım baktılar sonra yine çalışıp ev tutum çocuklarımı aldım eşim annesinden gizli gelir kalıdı banada hiç gitmicem derdi ama her sabah kalktığımda yine yerinde yoktu bir çocuğum daha olmuştu kayınvalidem yine iftira atmış eşimi kin ile beslemişti bu defa çocuklarıda alıp gitti ne yaptıysam alamadım belediye bana burayı verdi hem evim hemde yoldaşım oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Umut Sandalı
De Todoseni ilk gördüğümde ''O'' diye bilmiştim sadece dilim Dönmedi ötesine...