BAB 42 - NEXT DOOR

9K 264 26
                                    

Cinta untuk Miss Doktor (Bab 42)

Ditolak kaki Yejin yang menghalang laluan Iyza untuk duduk di sofa tersebut. Aik, dia ni. Dahlah datang rumah aku, lepas tu bermaharajalela pula tu. Nasib baik kawan, kalau tak dah lama sekeh perempuan Korea ni.

"좀 움직일 수있어?(Boleh ke tepi sikit tak?)" kata Iyza.

Yejin mencebikkan bibir lalu mengalihkan kaki supaya Iyza boleh duduk di sebelahnya. Kacau je tengah layan Lee Min Ho.

Selepas itu, Iyza mengambil tempat di sebelah Yejin. Nak melayan drama ler tu.

Dah tiga tahun, Iyza tinggal di bumi Korea. Dia juga dah fasih berbahasa Korea hasil daripada bantuan Yejin dan tidak lupa bantuan dari K-Drama. Fasih pun fasih juga tetapi bahasa Melayu tidak dilupakan tau. Bahasa jiwa bangsa gitu. Yejin juga ada belajar bahasa Melayu dari Iyza. Well, ni kan Iyza. Eh, riak pula dia!

"야, 나는 박서준을 보고 싶다. 왜 이민호 드라마로 바꿀거야? (Hei, aku nak tengok Park Seo Joon lah. Apasal kau tukar Lee Min Ho ni?!)" marah Iyza pada Yejin.

Yejin mengetuk kepala Iyza.

"박서준의 얼굴을 보지 않니? 그들은 함께 연기한다고. 너 진짜 C! (Woi, kau tak nampak ke tu hah tu Park Seo Joon. Diorang kan berlakon sama-sama. Ish, dia ni!)"

Iyza memandang skrin televisyen tersebut dan kelihatan Park Seo Joon sedang bercakap dengan Lee Min Ho. Hah, lupa pula ni drama baru. Hoho, nyanyuk dah ke Iyza.

Yejin hanya menggelengkan kepalanya.

Ketika itu, muncul scene seorang perempuan sedang menjengket mendapatkan semula bukunya dari tangan Lee Min Ho. Dahlah Lee Min Ho angkat buku tu tinggi. Kesian perempuan tu.

Tiba-tiba, Iyza teringat sesuatu. Memorinya bersama Rifqi.

"Apa awak ni? Bagi balik" Iyza cuba mencapai telefonnya semula tetapi Rifqi mengangkatnya tinggi. Apalah nasib. Iyza pendek sangat. Eh bukan! Rifqi yang tinggi sangat.

Iyza menjeling tajam Rifqi sambil menyilangkan tangannya. Mentang-mentanglah dia tinggi bahu Rifqi je. Senang betul nak buli dia. Ini tidak adil!

"Buat apa saya suruh then I give your precious phone back" Rifqi menundukkan kepalanya persis mengejek Iyza.

"Fine and deal!"

Iyza tersenyum sendiri. Ceh, macam Iyza dengan Rifqi ni pasangan dari drama pula. Sweet-sweet gitu.

"아나 야! (Hoi, Ana!)" Yejin memanggil Iyza tetapi tidak disahut olehnya.

Yejin memandang Iyza yang tersengih sendirian lalu dia menolak bahu Iyza. Iyza kembali ke realiti lalu memandang Yejin dengan muka blur.

"야! 너 왜그래? (Hei, kau kenapa?)"

Iyza menggeleng perlahan lalu tersenyum kecil.

"없어는데 (Tak ada apalah)" tipu Iyza pada Yejin tetapi Yejin tidak semudah itu ditipu. Dia dah kenal Iyza 3 tahun kot!

"거짓말! 말해봐 (Tipu! Bagitahu sekarang)" Yejin memaksa Iyza supaya memberitahunya.

"진짜니까!" Iyza menafikan.

"리프키를 보고싶지? 그 남자를 기억하니? 맞이? (Kau rindukan Rifqi, kan? Kau teringat dekat lelaki tu, kan? Kan?)" teka Yejin lalu membuatkan Iyza termenung.

Cinta untuk Miss DoktorWhere stories live. Discover now