Cinta untuk Miss Doktor (Bab 32)
Di awal pagi, Iyza sedang sibuk memasak sarapan buat dia dengan Rifqi. Hari ni, Iyza shift petang jadi dapatlah dia memasak untuk Rifqi. Rasanya dah lama dia tak masak. Sibuk keluar masuk hospital je. Rifqi pula hanya beli makanan di luar. Kesian Rifqi.
Tidak lama kemudian, terasa ada tangan yang memeluk pinggang Iyza dari belakang. Terhinjut bahu Iyza akibat terkejut. Rifqi punya pasal lah ni! Tahu sangat.
"Eh, awak ni! Terkejut saya. Dah lepas! Saya nak masak ni. Awak pergi duduk jap eh" Iyza menghalau Rifqi yang menganggunya memasak.
"Alah, saya nak manja-manja dengan awak jap" Rifqi bergerak ke kiri dan ke kanan membuatkan Iyza pun terikut pergerakan itu sekali.
Iyza pusing ke belakang sambil memegang spatula. Rifqi melepaskan pelukan tersebut.
"Hah, nak manja-manja eh. Nampak spatula ni? Manja-manja dengan spatula nak" Iyza mengusik suaminya itu.
"Alah, tak nak dengan spatula tu. Nak dengan awak" Rifqi ingin memeluk Iyza lagi tapi kali ni Iyza menyumbatkan roti telur yang sudah masak ke mulut Rifqi. Terhenti pergerakan Rifqi terus. Rasain lu!
"Gedik level gergasi. Awak pergilah duduk dulu. Nanti lambat siap masak ni, awak lambat masuk kerja pula" Iyza mengingatkan Rifqi. Terus menjuih mulut Rifqi. Merajuklah tu.
Iyza tergelak kecil lalu sambung memasak.
"Erm, sayang. Doktor Kamal masih kerja dengan awak ke?" soal Rifqi.
Baru Iyza perasan sesuatu.
"Saya baru teringat, Doktor Kamal dah lama tak kerja dengan saya. Dekat hospital pun dah tak nampak" Iyza berkata.
Rifqi sudah tahu jawapan itu. Menjadi tanda tanya, di mana keberadaan Kamal sekarang.
"Baguslah dia dah tak kerja dengan awak. Tak perlulah saya risau dia nak kacau awak lagi" kata Rifqi. Dia sebenarnya risau tentang Harris yang kemungkinan akan buat sesuatu pada Iyza.
"Jealous eh?" Iyza mengejek Rifqi.
"Mestilah saya jealous. Dia rapat-rapat dengan awak, hati saya ni membara tau tak"
"Yelah, sekarang ni awak dah tak perlu risau, jealous apa semua sebab dia memang dah lama tak datang kerja. Okey" Iyza menenangkan hati Rifqi.
Rifqi hanya mengangguk.
"And lagi satu, saya nak awak lunch dengan saya everyday dan balik dengan saya everyday"
Iyza berpaling muka pada Rifqi lalu mengerutkan dahi.
"Apasal pula?! Selama ni tak macam tu" Iyza bertanya.
"No excuse, sayang. Awak kena dengar cakap saya"
"Tapi..."
"Ssshh, dah-dah jom kita breakfast dulu. Nanti saya lambat masuk kerja" Rifqi mengelak supaya tidak disoal oleh Iyza.
"Okey" Iyza mengangguk kecil. Dia menyiapkan sarapan buat dia dan Rifqi lalu mereka pun makan seperti biasa.
•••
Menjadi persoalan buat Iyza tentang arahan yang Rifqi pagi tadi. Kenapa dia buat macam tu? Kenapa tiba-tiba je?
Dia duduk termanggu di meja kerjanya lalu mengeluh perlahan.
Tiba-tiba, Rina masuk ke pejabat Iyza.
"Hello, Mrs. Rifqi. Apasal monyok je ni?" Rina duduk di kerusi depan meja Iyza.
YOU ARE READING
Cinta untuk Miss Doktor
Roman d'amour[ Pemenang CSO Award 2018 - The Magnificent ] [ Pemenang Emirates Award 2018 - Romance ] Kalau dulu orang selalu kata menjadi seorang doktor memang sibuk...Ya! Memang sibuk pun. Tiada masa langsung. Lagi-lagi kalau topik jodoh. Heh, nak makan pun ti...