Deník - 4.kapitola

11 1 0
                                    

Ráno Anna uklidila pokoj a po úmorné práci si opět sedla do křesla ve skromné pracovně. Nalistovala poslední stranu a začala číst Oliverův vůbec poslední zápis.

,,18.prosince 1885

Mám pocit, že po včerejší noci jsem zesláblý ještě více než předtím. Anně jsem raději nic neřekl. Jen by měla větší strach a to jsem nemohl dopustit. Můj rozhovor s Hepburnem se zdál být zmatený. Říkal, že brzy zemřu rukou temného tvora, zplozence pekel. Nejspíš měl na mysli Démona.Tento tvor se na zemi poprvé objevil již ve starověkém Řecku, kdy se o něm mluvilo jako, o Zapovězeném. Byl to tvor, který lidem škodil a svedl boj s Bohem i s Ďáblem a získal tak moc nad životem i smrtí. Živí se lidským masem, a proto se nejčastěji vyskytuje na hřbitovech, kde může nerušeně hodovat na mrtvých tělech. Existuje několik kreseb, ale nikdo vlastně neví, jak doopravdy vypadá. Údajně je velký asi tři metry, má dlouhý, ve vzduchu rozpadající se plášť, dlouhé černé drápy a místo tváře má temnotu, ze které vystupují jen rudě žhnoucí oči. Tajemně se vznáší ve vzduchu a rozsévá kolem sebe smrt a strach. Jeho postava byla zaznamenána i ve středověkých kronikách i starověkých eposech. Dokonce i několik pasáží v bibli odkazuje na Démona. Vatikán se je snažil celou dobu zakrýt, a tak je pálil a ničil je. Stejně tak jako zakázaná evangelia. Nebo velice známý obraz od Leonarda da Vinciho: Madona ve skalách, vpravo se nachází zvláštní postava. Nebo rytina od neznámého autora, kde je vyobrazena postava s dlouhýma kostnatýma rukama a vztahuje je směrem k dítěti. Pak se tu nachází také několik utajovaných dopisů od neznámého autora, kde on sám popisuje setkání s Démonem. Bohužel za několik dní prý umírá a jeho tělo zmizelo a nikdy se nenašlo.Démon se vyznačuje tím, že touží po nesmrtelnosti, a proto krade život ostatním.Ovšem, ani toto mě neodradí a najdu tu prazvláštní bytost i já. Kdybych připustil druhou možnost, že je onou postavou Dybuk, našel bych přímo zápis v Bibli, a to v První Knize Královské 1;1-4 – Král pak David sstaral se a sešel věkem, a ačkoli jej šaty překrývali, však nemohl se zahřívati. I řekli jemu služebníci jeho: Nechť pohledají pánu našemu králi děvečky panny, kteráž by byla při králi a opatrovala jej, a aby spala v lůnu jeho, a zahřívala pána našeho krále. A protož hledajíce děvečky krásné ve všech končinách Izraelských, nalezli Abizag Sunamitskou, a přivedli k králi. Kterátož děvečka byla velmi krásná. I opatrovala krále a přisluhovala mu, ale král ji nepoznal. - Dybuk tedy znamená přilnout, v tehdejších dobách se věřilo, že staří lidé jsou posedlí Dybukem, tedy potřebují čerpat energii z mladších lidí, aby tu žili déle. Ovšem nikdy nic nemělo sexuální kontext, proto je zde napsáno, že ji nepoznal.''

Odložila deník a složila hlavu do dlaní. Oliver určitě trpěl a umíral velmi pomalu. Ale, co má znamenat ten nápis v jeho dopise?

A kdo jej vlastně napsal?

Žije Oliver?

V srdci dýka, V mysli chladKde žijí příběhy. Začni objevovat