Deník - 10.kapitola

7 1 0
                                    

,,19.září 1881

Kniha se prý ztratila už před týdnem. Vypůjčil si ji jistý židovský obchodník a nevrátil ji. Pátral jsem po něm a zjistil jsem, že se jmenuje Felix Ornstein a žije v židovské čtvrti. Je velice zámožný a půjčuje lidem peníze, když jsou v úzkých a vymáhá po nich vysoký úrok. Hledal jsem ho, ale jakmile jsem našel stopu, tak se prý záhadně ztratil. Nikdo nic nevěděl o jeho tak nenadálém zmizení, což mě velice překvapilo, jelikož pocházel z velice dobrých poměrů. Policie si myslela, že utekl anebo se domnívala, že byl zavražděn jedním z mnoha dlužníků. Sám jsem po něm začal pátrat, ale jeho rodina mi nedala žádné vysvětlení. Neustále opakovala slovo Dybuk. Později jsem vyhledal hrob jeho rodiny a chtěl jsem ho prozkoumat blíže, ale nebylo mi to umožněno. Nejspíše je kniha tam...''

Pozn. Dybuk – židovský duch, jenž utekl z podsvětí. Slovo dybuk znamená hebrejsky ,,přilnout''. Tento démon si najde oběť, na které parazituje, dokud ji úplně nezničí. Podle mého názoru je dosti možné, že oním démonem může být Dybuk, ale nerad bych se mýlil. Proto raději zůstávám u řecké formy démona, jež není v žádných pramenech pojmenován stejně, někdy je oslovován jednoduše, a to slovem Démon!

V srdci dýka, V mysli chladKde žijí příběhy. Začni objevovat