Jag satt i mina djupa funderingar när det plötsligt plingade till.
Det var ett sms från okänt nummer.
Vem var det här nu då tänkte jag och klickade in på sms:etOkänt nummer: möt mig på onsdag bakom skolan du vet...
För ett ögonblick tappade jag helt tidsuppfattningen.
Jag var tvungen att titta på telefonen.
Lördag.
På måndag börjar skolan igen, eller tekniskt sätt tisdag.
Men det spelar ingen roll jag vill inte dit!
Nu kanske ni tänker, men vänta jag har ju flyttat och det betyder oftast ny skola.
Den här gången är inget undantag.
Men än så länge har vi inte hittat någon så jag går kvar i min gamla skola.Alltså betyder det att personen som skrev till mig går på min skola.
Jag rös längs hela ryggraden och lade ifrån mig telefonen.
"Nu är det mat" ropade mamma.
Jag väcktes ur mina funderingar och gick ner.
Det blev hemmagjord pizza, gott.
Efter maten gick jag upp på mitt rum.Efter en timme ungefär gick jag och mamma ner till byn för att handla godis mm. till kvällen.
Det var en bit at gå men det går fort när man pratar.
Vi pratade om allt möjligt och snart så var vi framme vid Ica.
Vi köpte: godis, choklad och en fanta sedan betalade vi och gick ut.Väl hemma hällde vi upp godiset i skålar, satte oss framför tv:n och startade filmen som vi skulle se.
Pappa kom ner efter en stund och vi hade det riktigt mysigt.
Men när filmen var slut och jag skulle borsta tänderna hände det något.Jag stod framför spegeln och helt plötsligt släcktes ljuset.
Min första tanke var att strömmen hade gått, men genom dörrspringan kom det ett svagt ljus.
Jag skulle just tända när ljuset sattes igång igen, och då tyckte jag mig se flickan stå bakom mig.Men när jag vände mig om så var jag ensam...
______________________________________Vad tyckte ni?
Ska jag fortsätta i den här stilen?By: Halfbloodprinsess
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Bortglömd
Мистика(Färdigskriven ) Janna är tretton år och har just flyttat till en ny stad, men människorna där är skumma och hon passar inte in, hennes gamla vänner har slutat ringa, och inte nog med det så har det börjar hända mystiska och oförklarliga saker i de...