Jag gick upp till mitt rum, sakta så att jag inte skulle spilla.
Sedan ställde jag ner brickan på skrivbordet och satte på datorn.Den fick jag av mamma och pappa när vi skulle flytta hit.
Dom trodde nog att om jag fick något dyrt och fint skulle jag acceptera situationen.
Men trots att jag var väldigt glad över den och andvände den flitigt, så var jag ändå arg för att vi flyttade hit.
Jag gick in på Netflix och satte på någon random film.Jag tog ett bett på min macka och smuttade på mitt te.
När filmen var slut, mackan var uppäten och teet uppdrucket gick jag ner till köket.
Jag diskade koppen och tallriken.Sedan gick jag tillbaka till filmen.
Det var cirka fem minuter kvar så jag klickade bort Netflix och öppnade google.
Jag klickade i sökrutan och skrev in min adress och sedan 1853.
Det var ganska konstigt och jag visste igentligen inte vad jag ville göra, men en känsla sa till mig att jag måste veta.
Nyfikenhet.
Jag klickade på enter och datorn började jobba.
Det tog längre tid än vad det brukar göra och det var som om datorn var tio år äldre.
Jag bestämde mig för att avbryta sökningen då min dator hade börjat hacka.
Men så fort jag klickade bort blev den som vanligt igen.
Jag tyckte det var skumt men tänkte inte mer på de.
Klockan var runt två och jag hade tråkigt.Om jag hade bott kvar i vårt gammla hus skulle jag bars kunna gå över till någon kompis.
Men här bodde närmsta granne en kilometer från oss och han var pensionär.Jag kom och tänka på sms:et från Annie och blev nyfiken.
Skojade hon bara med mig eller finns det ett instakonto där någon skriver elaka saker om henne.Jag bestämde mig för att skapa ett snabbt konto och bara titta, komma på ett sett att berätta att det inte var jag.
Jag laddade ner instagram och gick in på det.
Jag skapade ett konto som ingen skulle kunna förstå var jag och började leta.
Jag letade efter Annies konto bara för att se vad hon gjorde.När vi var små brukade vi sticka ut.
Vi hade på oss färgglada kläder i olika kombinationer.
Men när jag skulle flytta ändrade hon sig helt.
Hon började klä sig som dom populärare i klassen, bomberjackor, håliga jeans och handväskor.Hon började sminka sig också, mycket.
Både lösögonfransar, consiler och läppstift.
Äntligen!
Annie_bunny_queen.
Konstigt namn tänkte jag och började skrolla ner.
Det var många selfies och några bilder på hennes hund.Annies hund heter Heidi och är en dansk/svensk gårdshund.
Vi brukade gå ut med Heidi och oftast var vi i skogen.
Men det bästa var att göra trix med henne.
Annie hade lärt Heidi massor och ibland satte vi upp små föreställningar.Jag skrollade lite till tills jag kom till en bild som jag letade efter.
Bingo!
KAMU SEDANG MEMBACA
Bortglömd
Paranormal(Färdigskriven ) Janna är tretton år och har just flyttat till en ny stad, men människorna där är skumma och hon passar inte in, hennes gamla vänner har slutat ringa, och inte nog med det så har det börjar hända mystiska och oförklarliga saker i de...