Mitt hjärta var riktigt uppe i varv, när som helat skulle David knacka på.
*knack* *knack*
Nu kommer han!
Jag sprang ned för att öppna dörren.
Men klumpig som jag är slog jag i min tå i all uppståndelse."Ajj som fan!
Svor jag och höll krampaktigt om tån.
Jag hoppade på ett ben fram till dörren och öppnade.
Där stod David med brevet i handen.
Han tittade från mig till min tå och kunde inte hålla sig för skratt."Det är inte roligt, jag har faktiskt ont."
Men skrattet smittade av sig och rätt vad så skrattade vi båda hejdlöst.
När vi kommit in och vi lugnat oss en aning började vi planera.Men att planera på tom mage är inte lätt.
Så jag gjorde två mackor med ost och gurka på och två glas Oboy.
Sedan gick vi upp på mitt rum."Förlåt om det här låter konstigt, men är dina föräldrar aldrig hemma typ?"
Sa David som ju aldrig har varit hemma hos mig när mina föräldrar har varit det.
"Jo, det är dom men just denna veckan har det varit mycket jobb."
Svarade jag.
David nickade tankspritt medans vi gick in i mitt rum."Lika städat som alltid"
Sa David lite retsamt.
"Passa dig!"
Svarade jag lika retsamt.
Men jag plockade ändå upp lite kläder som låg utspritt på golvet."Mitt rum är hundra gånger så stökigt."
Sa David som kanske trodde att jag tog lite illa upp vid kommentaren.
Han slog sig ner i min säng och jag på min skrivbordsstol.
Vi var tysta och åt lite på våra mackor när David sa."Men hur ska vi få dig att somna, och hur vet vi att du drömmer om just Sara?"
Jag hade faktiskt inte tänkt på det, det hände bara liksom.
"Jag vet inte."
Svarade jag."Men vad gör dig trött?"
Fortsatte David."Ehm, att läsa, eller titta på film."
Sade jag efter en stunds tänkande."Då kan vi ju kanske se en film då."
Sade han.Det lät som en bra idé, jag och Annie brukade kolla mycket film och det hade faktiskt hänt att jag somnat.
"Vad vill du se?"
Frågade jag."Vet inte sätt bara på något."
Svarade han.Jag blev inte sur för hans svar eller så, jag visste själv hur irriterande personer var som envisades om att man skulle välja allting som gäst.
"Okej, då väljer jag."
Vi kollade på filmen och det verkade faktiskt funka jag kände mig trött.
Men när det hände något spännande så blev jag klarvaken.
Tillslut var filmen slut och jag var fortfarande pigg."Jaha, nu måste jag gå hem men det var trevligt att komma över."
Sa David och sträckte på sig."Synd för det skulle vara kul om du kunde vara med, men jag får väl fortsätta själv."
Han nickade och vi gick tillsammans ned till hallen.
"Vi ses kanske inom då."
Sa David."Tack, för all hjälp."
Sa jag och kramade honom.Han kramade tillbaka och sedan försvann han ut genom ytterdörren.
Jag låste och gick upp till mitt rum igen.
Innan jag gjorde något annat tog jag ner disken och diskade allt så att man inte skulle märka något.Efter det gick jag upp, slängde mig i sängen med datorn i kvar och kollade på youtube.
Klockan blev sju och jag bestämde mig för att fixa lite middag.
Det blev en Billys pizza och mjölk.
Jag tog en bricka och balanserade upp allt till mitt rum.
Brevet låg i tryggt förvar i en skrivbordslåda.När jag ätit upp ville jag göra ett nytt försök med att somna.
Så jag tog fram brevet och satte på en tråkig film den här gången.
Ungefär 30 minuter in i filmen började jag bli trött
Och jag höll så hårt i brevet som jag bara vågade.
Greppet blev lösare och lösare och tillslut förskönk jag in i sömn.....
Nu är den slut!
Nej jag bara skoja men det kommer bara komma ett eller två kapitel till.By: Halfbloodprinsess
YOU ARE READING
Bortglömd
Paranormal(Färdigskriven ) Janna är tretton år och har just flyttat till en ny stad, men människorna där är skumma och hon passar inte in, hennes gamla vänner har slutat ringa, och inte nog med det så har det börjar hända mystiska och oförklarliga saker i de...