My story

455 15 2
                                    

Hey, ik ben Jade. Over het algemeen ben ik normaal meisje van 17 jaar. Ik heb 2 armen, 2 handen, 10 vingers, 2 benen, 2 voeten en 10 tenen. Behalve als ik in aanraking kom met water dan mag je de 2 benen, 2 voeten en 10 tenen veranderen in een staart. De reden is omdat ik een zeemeermin ben. Om de zoveel jaar worden over de hele wereld 4 zeemeerminnen geboren. Voor ieder seizoen is er 1, ik ben een zomer-zeemeermin aangezien ik in de zomer ben geboren. Er is een raad die bepaald welke meisjes de eer krijgen. Pas als je een aantal maanden oud bent krijg je je krachten. Iedere zeemeermin heeft een armbandje met 1 bedeltje dat je krachten voorstelt. Het is onmogelijk om het te verliezen want het keert altijd terug. Doorheen mijn leven zal ik er nog meer krijgen. Tot mijn 10e verjaardag heb ik geoefend met mijn krachten. Mijn speciale krachten zijn dat ik water heel snel kan laten koken en heel goed tegen extreem warm water kan zoals in de buurt van een vulkaan. Best wel handig voor als ik nat word en geen handdoek bij heb, dan kan ik het water doen verdampen zodat ik terug benen krijg. Als ik mij heel hard focus kan ik ook water doen verschijnen maar dat vergt heel veel energie. Toen ik 12 was heb ik de 3 andere meisjes leren kennen in Australië. Daar is een eiland dat alleen zichtbaar voor de personen die het geheim weten. Op een zekere nacht kreeg ik plots het beeld van een plaats in mijn hoofd en ik moest er naar toe. Met mijn teleporteerkracht ben ik toen naar het eiland gegaan. Daar leerde ik Eleanora, de lente zeemeermin, Casey, de herfst zeemeermin en Luna, de winter zeemeermin, kennen. Omdat alle we alle 4 een andere taal spreken praten we altijd Engels onder elkaar. Dat is nog een speciale kracht die we hebben, we kunnen heel snel een nieuwe taal leren en we kunnen al van jongs af aan vlot Engels spreken. Onze taak is om ervoor te zorgen dat de zee gezond blijft. Op een dag toen we ons verveelden waren we gaan zwemmen en zagen een heel vervuild deel van de oceaan. Het was zo diep dat een normaal mens het niet eens kon zien maar het kon grote gevolgen hebben. Normaal is het voldoende als 1 zeemeermin haar kracht om koraal aan te maken en water te zuiveren genoeg maar het was zo erg dat het gewoon niet ging. We wisten gewoon niet wat we moesten doen tot Casey zei dat we misschien onze krachten samen konden proberen te gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan en het werkte. Er kwam zelfs nog een extra bij, onze krachten smolten samen wat betekent dat ik nu ook water kan bevriezen en kan besturen. In ons armbandje verscheen een groen bedeltje dat wij samensmelting noemen. Een paar jaar later konden we onze krachten perfect beheersen met het watersturen kunnen we een dun schild maken zodat we aan de kust in het water kunnen gaan zodat we nog benen hebben en de mensen ons niet raar gaan aankijken. Het is niet altijd gemakkelijk om mijn geheim te bewaren. Bijvoorbeeld als het regent moet ik kijken dat er geen water op mij komt want anders krijg ik een staart, een onverwachtse regenbui kan voor mij fataal zijn. Voor mij is het altijd uitkijken. Mijn familie en mijn beste vriendin zijn de enige personen die mijn geheim weten. Ze doen er alles aan om er voor te zorgen dat het zo blijft. Maar soms is het moeilijk omdat er altijd iets onverwachts kan gebeuren. En dat kan soms voor verrassende dingen zorgen zoals toen ik thuis een glas water over me heen kreeg en ik stond recht. Natuurlijk viel ik kei hard op de grond. Maar ik ga jullie wat meer vertellen over alles wat ik heb meegemaakt.

My life as a mermaid (ft 5SOS)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu