Een paar weken later was het zover, we gingen eindelijk naar L.A. Mijn koffers waren klaar en mijn ouders brachten me naar de luchthaven. De vlucht duurde naar mijn zin veel te lang, als ik had gezwommen was ik sneller geweest maar dat gaat niet met koffers. De rust van op het vliegtuig kon ik goed gebruiken. Iedere nacht kreeg ik dezelfde droom met hetzelfde einde. Kort samengevat ik had niet veel slaap gehad en dat zou de volgende weken ook niet gebeuren. Shoppen, op het strand liggen en surfen overdag, zwemmen en feesten 's nachts. Perfect voor een vakantie onder vriendinnen. We hadden afgesproken bij ons favoriete restaurant kort bij het strand. Eleanora en ik waren er het 1st. Na een half uurtje kwam Casey met haar auto. Ze was de oudste en woonde niet zo ver van hier, ook had ze haar rijbewijs al. 'Wie is er klaar voor een feestje?' komt ze vrolijk binnen. 'Zo te zien heeft iemand er zin in.' lacht Eleanora. 'Jij niet of wat?' vraagt Casey. 'Tuurlijk wel!' zegt Eleanora. 'BTW Luna kwam wat later. Haar vlucht had vertraging. Ik haal haar straks op van de luchthaven.' zegt Casey. Ondertusssen zit ik wat uit het raam te staren, naar de zee, mijn 2e thuis en ook de achtergrond van mijn ergste nachtmerrie. Mijn gedachten zijn helemaal afgedwaald. De jongen blijft in mijn hoofd rondspoken. Wat als het echt gebeurd? Wat als ik net als in mijn droom hem niet kan redden? Het is mijn taak om mensen, dieren en alles wat in nood is te redden als ze in het water zijn. Misschien verlies ik mijn krachten. Neen dat gaat niet gebeuren. 'Jade wat denk jij?' hoor ik Casey zeggen. 'Wat? Sorry ik was er niet echt met mijn gedachten bij.' zeg ik een beetje geschrokken. 'Zouden we gaan shoppen of naar het strand gaan?' herhaalt ze. 'Misschien gaan shoppen? Vanmiddag zal het daar wel te warm voor zijn. Ik denk dat het beter is om dan naar het strand te gaan.' stel ik voor. 'Daar zit wat in.' zegt Eleanora. 'We kunnen beter nu vertrekken voordat Jade weer begint te dromen. En zeker als het nachtmerries zijn.' gaat ze verder. We zetten onze koffers in de auto en gaan shoppen. Tegen de tijd dat we gaan eten hebben we al zoveel tassen dat we ze niet meer kunnen dragen. Na het eten krijgen we een sms van Luna dat ze is aangekomen. De tassen zetten we in de auto bij de koffers en dan stappen we in en gaan naar de luchthaven om Luna op te halen. Er is nog net genoeg plaats voor haar en een paar koffers. Casey krijgt een sms van haar ouders met een adres waar we heen moeten gaan. Het adres is van een groot huis in een rustig deel van L.A met zwembad , 4 slaapkamers en badkamers, binnen is het heel ruim. 'Het is een vroeg en laat verjaardagscadeau voor jullie en jullie mogen hier altijd komen want het is van jullie.' zegt de mama van Casey. Meteen daarna gaat ze weg omdat ze nog ergens heen moet. Ik kies de kamer die deels zicht op zee heeft maar ook op de grote tuin. Nadat we onze koffers hebben uitgepakt doen we onze bikini's aan en gaan naat het strand. Op het strand spelen we allemaal spelletjes tot we doodmoe zijn. We gaan iets eten en maken een wandeling. Iedereen is zo moe dat ze onmiddelijk, in slaap vallen. Dan begint het weer. Ik ben aan het surfen en zie de 4 jongens. Een van hen valt in het water, ik duik er achter aan maar vind hem niet. Met een schok wordt ik weer wakker. De klok geeft aan dat het 8u is. Stil sluip ik naar beneden, neem mijn surfboard en ga naat het strand. Het geeft me een rustig gevoel, heel vertrouwd en veilig. Ik ga zo ver het water in dat niemand mij meer kan zien, niet dat er iemand in het water is. Vandaag zijn de golven perfect. Dit is zo fijn dat ik al een kilometer verder ben zonder dat ik het merk. Gelukig is er nog niemend in het water en kan ik alle stunts doen die ik maar wil. Na mijn favoriete stunt zie ik plots 4 mensen in het water zitten. Ze zijn zo druk bezig dat ze me niet opmerken. Op het water blijf ik nog wat ronddobberen. Aan hun uitspraak te horen zijn ze van Australië maar toch kunnen ze niet surfen. Een van hen gaat op zijn board staan en gaat naar een golf toe. In het begin gaat het goed maar dan wordt de golf ruwer en verliest hij de controle en valt. Zachtjes lach ik tot ik de andere 3 jongens in het water zie kijken en op de jongen roepen. Luke is zijn naam als ik het goed hoor. Hij komt niet boven water en dan gebeurt het. Ik zie mijn droom zo voor me gebeuren, ik raak in paniek. Wat moet ik doen? Maat ik weet dat ik in het water moet springen dus dat doe ik. Overal zoek ik hem maar het water is troebel ek ik zie niets. Daarom roep ik zijn naam in de hoop dat ik hem zie bewegen. Tevergeefs ik raak nog erger in paniek en krijg het gevoel dat ik stik. Kalm Jade. Je hebt dit al zo vaak gedaan, je kunt het. Ik maan mezelf tot kalmte en dan zoek ik verder tot ik hem vind. Onder een koraal zie ik hem liggen, hij is bewusteloos. Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd om naar boven te zwemmen maar is het hem niet gelukt omdat hij vast zit. Voorzichtig maak ik hem los en neem hem mee boven water. Wat verderop zitten zijn vrienden nog steeds. Behoedzaam zwem ik naar hen toe. Blijkbaar zijn ze zo druk naar hun vriend aan het zoeken dat ze me niet eens zien aaankomen met hem. 'Uhm, hallo?' zeg ik stilletjes. 'Hey heb je onze vriend soms...' hij stopt met praten. 'Is alles goed met hem?' vraagt een andere. 'Ik denk het wel maar het is beter als ik hem even mag onderzoeken.' zeg ik. 'Oke waar wachten we nog op?' zegt de 3e jongen. Ik neem Luke mee naar mijn board en leg hem er voorzichtig op. Dan ga ik onder de plank liggen en zwem in een snel tempo naar de kust. Mijn staart is wel een klein probleem, ik moet me op het strand sleuren om me op te laten drogen. 'Wow je heb een staart.' komt een van hen aan. 'Ja ik ben een zeemeermin. Maar ik heb ook normale benen. Alleen als ik in aanraking kom met water gebeurt dit.' lach ik. Gelukkig ben ik na een paar minuten droog en heb ik terug benen. De andere 3 jongens dragen Luke naar mijn huis. Onderweg stellen ze zich voor. Ze heten Ashton, Calum, Michael en de jongen die in het water viel heet Luke. Samen vormen ze een band 5 Seconds of Summer en ze komen uit Australië. 'Maar hoe heet de knappe zeemeermin die onze vriend heeft gered?' vraagt Calum. Mijn mond valt open van verbazing. Noemde hij mij net een knappe zeemeermin? Ik probeer de blik van mijn gezicht te halen en antwoord: 'Ik ben Jade maar stop met me zeemeermin te noemen. Niemand mag dat eigenlijk weten het is een eeuwenoud geheim.' 'Hoe oud ben je dan?' vraagt Ashton. 'Ik ben nu 17 maar ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen.' antwoord ik. Terwijl ik Luke onderzoek vertel ik hen het verhaal. Na een paar minuten wordt Luke wakker en kijk gedesoriënteerd in het rond. Nu ik hem goed bekijk zie ik dat hij eigenlijk best wel op de jongen uit mijn droom lijkt. Nee, hij is het. 'Wat is dat aan je pols?' vraagt Michael. 'Een armbandje dat net een nieuw bedeltje heeft gekregen. In de la neem ik het boek waar de uitleg staat. Mijn nieuwe bedeltje is voor moed omdat ik iets heb gedaaan waar ik schrik voor had. Stiekem ben ik nu wel trots op mezelf. De andere 3 meisjes zijn ook wakker geworden en opnieuw worden Calum, Ashton en Michael afgeleid. Ze hebben echt een slechte concentratie. Niemand let nog echt op Luke en mij dus neem ik hem mee naar mijn kamer zodat hij wat kan rusten. Vanaf het 1e moment weten we dat we goede vrienden gaan worden.
JE LEEST
My life as a mermaid (ft 5SOS)
Short StoryOp het 1ste zicht is Jade een normaal meisje maar ze heeft een speciale gave. Ze is een zeemeermin. Samen met nog 3 andere meisjes met dezelfde gave beleefd ze veel avonturen. Voor de rest moet je gewoon verder lezen. ;)