Másodpercek

2.4K 106 42
                                    

 A Grund egy olyan hely volt a fiúk életében, ahol kikapcsolódhattak és majdnem bármit megtehettek. Bár az ötleteik nagy részéhez nem kellett engedély, mégis akadt olyan nap, mikor Nemecsek legszívesebben csak bezárt volna, ezzel kizavarva a barátait. Nem azért, mert nem akarta, hogy ott legyenek, hanem néha már sok volt az őrültségük. Mondjuk, azóta, mióta a Vörös ingesekkel tartottak egy zártkörű bulit, kicsit mintha visszavettek volna az ilyen részeg ötletelésből. Az egyetlen pozitívuma annak a "balesetnek" végül az lett, hogy Kolnay és Barabás végre összejöttek. Azóta természetesen ez volt a téma a fiúk körében.

- Na, és csináltátok már? - Kérdezett rá Csónakos pofátlanul, miközben vigyorogva hajtotta le az elé tett rövidet.

- Közöd? - Vonta fel Barabás a szemöldökét, és próbált póker arcot vágni.

András ezt győzelemként könyvelte el magában.

- Mikor rakjátok ki facebookra? - Vigyorgott Csele is, miközben felrakta a frissen készült fotót instagramra, ahogy éppen nagyon menőn ül a boxban és iszik.

Természetesen még fel sem nézett a telefonból, mire jött is az első szívecske, és átnézve az asztal túloldalra, Csónakos rákacsintott.

- Soha. - Közölte Kolnay. - A ti szüleitek se örülnének, ha így tudnák meg, hogy nem lesz unokájuk.

Csaba szinte sértődötten húzta ki magát.

- Az én szüleim tudják, hogy meleg vagyok. Minek titkolnám? - Mondta, mire Weisz felnevetett.

- A családod azóta tudja, hogy a másik csapatban játszol, mióta Csónakost kérted fel nyolcadikban keringőzni.

Az egész asztal nevetett, még Csele is. Viszont másnap már kint villogott az adatlapján, hogy a családi állapota: "Bonyolult kapcsolatban".

~~0~~

Geréb Dezső pontosan tudja, hogy milyen, ha az ember eltéved. Néha szerette a kezében tartani a dolgok menetét, de volt, mikor hagyta, hogy kifolyjon a kezei közül minden. Mikor nekivágott az utcának, amiben a Grund is volt, még nem tudta, hogy gyáva lesz belépni az ajtón. Hiszen az volt. Egy gyáva alak, aki ahelyett, hogy bocsánatot kérne, inkább elfut a problémái elől. Pár óra múlva már fogalma sem volt arról, hogy miként került a Vörös sárkányba, pedig az elmúlt hetekben mindig itt kötött ki. Egyszerűen megnyugtatta a szokványos vörös szín és az ismerős környezet. Már csak azt nem értette, hogy miért éppen a Pásztorok asztalához szegődött? Tudta, hogy ki fogják kérdezni a Grundban történtekről, és ő ahelyett, hogy gyorsan lelépett volna, már-már várta a kérdéseket.

- Mit akartok tudni? - Sóhajtott fel azzal a tipikus "csak én voltam elég józan ahhoz, hogy emlékezzek helyettetek is" sóhajjal.

- Mi történt közted és Áts között? - Vágott azonnal témába az idősebb Pásztor.

Geréb nem erre számított. Azt hitte, hogy majd a saját dolguk felől fognak kérdezni, mint mondjuk, hogy miért lopták el azt a három biciklit, mikor a sajátjuk is ott volt a tárolóban, vagy hogy miért volt másnap mindenkinek egy fekete, filccel rajzolt jel a csuklóján? Nem, nekik az ő szerelmi életét kell kibeszélniük. Számíthatott volna erre.

- Mit akartok tudni? - Pislogott laposakat, mintha fáradt volna.

Mióta is volt itt? Ránézett az órájára és meglepődve vette észre, hogy éjfél is elmúlt. Lassan ideje lenne hazamennie.

- Mióta tart köztetek? - A fiatalabbik testvér olyan kérdést tett fel, amire még Dezső se tudta a választ.

A srác válla felett átpillantott a pultban álló vörösingesre, majd megvonta a vállát.

MásodpercekWhere stories live. Discover now