Note:
This chapter also same.. All about eva pov..
So start now..
Eva pov
Aku dan Ren pergi menbelu ais krim kerana ade benda secret dia nk cerita kat aku..
Kami pon selesai membeli ais krim.. Kami duduk di luar kedai.. Dan aku memulakan perbualan kami..
"So Ren, what's secret story that you want to share with me??"tanya ku.. Aku dan Ren selesa berbahasa inglish berbanding bahasa melayu bila berdua..
"Aku harap ko tak akan putiskan persahabatan kita ni.. Because rhe secret story about my past life"ujur ren..
"Hey.. That's alright.. Even you have a dark past.. I still want to be friemd with you.. So would like to share with me? "Tanya ku kpdanya..
"I will start the story if you promise me, that you won't leave alone? "Kata ren..
"Yes i promise.. So mind tell mw what it is?? And how can i leave you alone?? You just like my twin.. So start your story telling"kata ku pula..
Dan ren mula bercerita tentang dirinya.. Pada mula nya aku amat terkejut.. Aku mengelamum seketika sehingga suara nya memecahkan lamumnan ku..
'So that's my past life... I just hope that you not angry at me.."katanya dengan nada yang sedih..
Aku hanya mengeling sebagai jawapan nya dan aku berkata..
"Remember what i just say?? "Tanyaku.. Dia hanya menganguk lemah dan aku tersenyum lalu kembali bicara dengan nya..
"So, why i must angry at you?? I love you as my other family.. How can i do it to you?? " tanyaku..
"I-i-i... I know.. I just to afraid that you will angry and leave alone.. "Jawabnya..
Aku pergi dekat dengannya, lalu aku memeluknya.. Ren menangis dalam pelukanku.. Aku berkata perkata yang baik supaya diri nya lebih tenang..
Aku melepaskan pelukan dan mengelap air mata ku. Kerana jika ren menangis secara automatic aku akan menangis.. Ren ketawa pada masa itudan berkata..
"I always act tough in front all of you guys.. But the reality i can break easily like a glass.."ujurnya kpada ku..
"That way go to me.. You can share with me.. How know,, i can help you.. "Kataku dan dia hanya membalas dengan anggukan..
"It's getting dark now.. We must go back home, before they getting weird.. "Ujur ku..
"Hmm.. Ok.. Let's go.. "Katanya pula..
Dalam perjalan perjalanan balik kerumah aku melihat sedikit perubah pada diri ren.. Aku sudah tahu rasia nya dan aku berjanji aku akan simpan nya dengan baik.. Aku berasa sangat gembira dapat membantunya..
TBC
Sorry semua.. Bnyk typo.. Chapter ni dan yang akn dtg author akan bnyk merapu sikit.. Mintak maaf bnyk²..
YOU ARE READING
12월의 기적(M.I.D)
RandomMengisahkan 6 orang sahabat baik daripada tingkatan satu.. Mereka berkenal pada bulan disember.. Bagi mereka bulan disember merupakan bulan yg bertuah kerana telah mempertemukan mereka berenam.. Dan terdapat sebuah rasia besar yang salah seorang dar...