Permulaan SDS 1

18 2 0
                                    

Pertunjuk:

'...'-cakap dlm hati
"...."-cakap biasa..

Pada tahun 2015,SMK Dong menjalankan orentasi untuk mirid tingkatan satu.. Terdapat 6 org bdk perempuan yg asalnya dri sekolah yang berlainan brrjumpa pada hari tersebut..

Ren dan Eva menjadi kawan baik dlm masa yg singkat.. Mereka berdua suka membuat lawak antara satu sama lain sehingga Ren sakit perut dan menyuruh Eva berhenti..

Begitu juga dgn Ida dan Teyha setelah mereka berbual panjang baru mereka thu yg mereka merupakan jiran tetangga tetapi Shasha dan Bambam masih nelum rapat.. Itu kerana Bambam masih tidak suka dgn peragai Shasha yg gedik itu..

Waktu rehat

Eva pov

"Weyy Ren.. Ko nk makan ape? "Tanyaku kpd Ren..

"Hmm.. Entah laa weyy.. Aku pon tak thu nk makan ape.. Ko nk makan ape Eva? "Tanya Ren pula kepada ku..

"Aku nk makn nasi lemak laa.. Favorite aku tu.."ujurku kpd nya..

"Ok laa.. Aku ikut ko jer.. Lapar nii... "Katanya..

"Tunggu ape lagi.. Jomm... Kita pergi kentin. "Ajakku

"Jomm.. "Sahut Ren dgn gembira..

Ren pov

Dalam perjalan aku dan Eva untuk ke kentin.. Aku dan Eva terlanggar dua org budak perempuan..

"Sorry.. Aku terlangar ko. "Kataku.

"Tak pe. Sorry jugak.. "Kata budak perempuan yg tinggi itu..

"Korang budak buru ker?? "Tanye Eva kpd mereka berdua..

"Ye..korang pon sama ke?"tanya budak perempuan yg berpipi bulat itu kpd aku dan Eva..

"Yup..kitaorg pon budak baru lat sini.. Jom jadi kawan nk?"ajak ku..

"Boleh jer.. Aku Teyha dan sebelah aku ni Ida."kata budak perempuan berpipi bulat itu lagi..

"Ohhhh...Aku Eva..Yang kat seblah aku ni Ren"ujur Eva..

Someone pov

Persahabatan mereka berempat bermula di kentin sekolah..Sehingga sekarang mereka berkawan baik..

TBC

sorry laa bnyk typo..

12월의 기적(M.I.D) Where stories live. Discover now