Pentujuk:
'...' - cakap dalam hati
"..."-cakap biasaPada Disember 2015.. SMK Dong melakukan orentasi bagi murid baru iaitu pelajar tingkatan satu...
Ren pov.
'Wah.. Ramainye.. Susuh arr aku cam ni nk cari tempat duduk.. Dah ahh sorang pon aku x knl' bisik hati kecil Ren..
Eva pov
'Sekarang aku dah masuk sekolah menegah so aku kena matang'.. Bisik hati kecil Eva ketika mencari tempat duduknya..
Ketika Ren sibuk mencari tempat duduk dia ternampak zempat kosong sebelah budak perempuan..
"Jumpa pon tempat kosang"kata Ren sambil menuju ke tempat kosong itu..
Eva pov
Ketika itu aku sedang duduk bersendirian.. Tiba-tiba datang seorang perempuan ketempat aku..
"Maafkan saya.. Adakah tepat di sebelah awak kosang"kata gadis itu dengan sopan santun..
"Ye kosong.. Silalah duduk" kataku
"Terima kasih"kata bdk perempuan itu..
Suasan cenggung seketi.. Tpi bdk perempuan itu padang aku dan berkata.....
"Boleh kita berkenalan sebab saya tidak kenal sesiapa di sini? " katanya..
"Boleh.. Nama saya Eva.. Kita panggil kau aku yee.. Pelik laa nak panggil awak saya" kata ku kpd nya.
"Hahha.. Boleh.. Ohh.. So Eva.. Saya Ren.. Hope kita dapat jdi kawan"kata budak perempuan itu atau aku boleh panggil dia Ren..
Ren dan Eva berbual dengan rangcak.. Tetapi perbualan mereka terhenti apabila guru yang menjaga mereka hari telah mula kan acara orentasi tersebut..
Ren pov
'Yeahh..Akhir nya aku x keseorang lgi.. Thanks Eva sbb ko nk jadi kawan aku' bisik hati kecil Ren ketika dia memandang Eva..
TBC....
Sorry laa author pendek jer yg ni.. Chapter ni cuma ada Eva dan Ren.. Chapter selepas mungkin kita akan jumpa Shasha dan Bambam.. Teruskan membaca..
YOU ARE READING
12월의 기적(M.I.D)
AcakMengisahkan 6 orang sahabat baik daripada tingkatan satu.. Mereka berkenal pada bulan disember.. Bagi mereka bulan disember merupakan bulan yg bertuah kerana telah mempertemukan mereka berenam.. Dan terdapat sebuah rasia besar yang salah seorang dar...