Smpai jax drg di tmpat yg bleh diktakan slamat..drg jmpa sma kwan drg yg terslamat antaranya si fioni sma si rina dan byak lagi tu
'Lmbat jga kmrg dua smpai' blg si fioni..
'Eyaa kmu kna srg kaa tdi?' si rina pi menyambung ayt si fioni..
Drg dua tggu si josie dgn si nomi berckap sbb drg dua (nomi n josie) sdg mnum gra2 kapanatan belari tdii
'Jdi kmrg fkir kmi buat konsert kaa d sna (kwasan yg sdah ndak slamat)' si josie menjwab..
Si nomi ktwa jax 😂😂 psal buli2 si josie blg drg buat konsert knu..
'Hish kw nie josie urg tnya bgus2 dea jwab men2 plaa'😒😒si rina blg..
'Jdi apa cer kmrg tdi?' tanya si fioni. Dea nie ndak ska bnda kna tgguh2 nie dea nie yg direct to the point trus..
'Anu tdi kmi apaitu joss' si nomi blg sbb dea tkut btul yg drg si fioni nie tw dea kna gigit oleh tu 'zombi'..
'Aikk boo sjak bla kw pndai gagap2 nie time berckap' si fioni menyampuk..
'Haaa..sjak tdi kalii' si nomi menjwab apalgi kna stu penmpar dri si fioni tpi si nomi kna tmpar d bahu jax..
'Haiyaa kmrg nie ckap bhaa btul2' nie laini klw sma si fioni.. Si rina dri tdi diam jax heran jga drg tiga nie (si nomi, fioni n josie)
'Knpa kmrg tguk sya cmtu' si rina blg seram sjuk pla dea gra2 pndangn drg tiga org nie..
'Tedaa dri tdi kmi tguk kw diam jax' si josie blg mewakili drg si nomi sma si fioni..
Tanpa selok belok, simpang siur si rina tnya si nomi 'nomi..knpa kw tapuk tgan kw d blkang kw jax..'
Pappp soalan bonus dri si rina..si josie try buat mka rileks dea yg lgsg ndak rileks tu...
'Apaaa...apa kw blg tdi' menanya lgi knun si nomi...
'Astga nomi!!!!!' si fioni berteriak dri blkang si nomi, si nomi nie pla lgsg ndak perasn yg si fioni d blkang dea..
Si rina apalgi trus pi tguk d blkang si nomi..
'Oh..My..God...' hnya tu yg kluar dri mlut si rina..
'nomi..(smbil menahan air mta) kw okay kaa..' tnya si fioni si josie pla try ksi pujuk si fioni..
'Ndak jga nie..sikit jax..don't worry about me, okay?' blas si nomi..
'Really...' hnya itu yg mmpu kluar dri mlut si fioni..
'That's okay, i will be okay' tmbah si nomi dea ndak mw si fioni sedih..
Actually bgini bha tu ksan dri tu gigitn:
1. Mka n bdan jdi pucat yg lgsg mcm
ndak da drah
2. Pening pening
3. Klw nmpak urg trus pi terkam
4. Sembunyi spya urg ndak nmpak n
buli terkam bla2 msa jax
5. Mti klw ndak dpat hisap drah
manusia yg blum di jangkiti..
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌