Setelah sebulan berlalu...
Di pagi hari yg menyamankan bgi penuai2 padi sbb drg punya padi sdah msak...jdi ada satu keluarga yg menyewa urg utk memungut hsil padi keluarga itu iaitu keluarga Kato..
Ketua keluarga ialah En.Kato suami kpda Pn. Rita..dan ibu bapa kpda dua urg anak lelaki dan perempuan...
Anak lelakinya bernama Yangsuki mnakala ank perempuannya bernama Angel(cma nma pndek jax)
Stu hri drg trun pi tguk padi drg yg tlah lma menguning dan hnya tggal utk dtuai jax..
Si pn rita nie mw pi ank sungai yg dkat jax sma drg punya swah pdi bersma si angel..
Blum smpai d tu sungai, trus si pn rita nie teriak pggil suami dea..
'Abg, abg sni dlu kw..kw tguk luk niee' blg pn rita.
'Apa lgi nie masalah kw nie..jgn kw ckap nie air sungai tkar jdi wrna pink sdahh...' selabah jax en kato ksi kna istri dea..
'Ndak bkan tu sya mw ckap...sni bha kw..cba kw pi tguk luk apa tu yg terapung2 d tu sungai' si pn rita blg..
'Apa knu tu yg kw nmpak?' tnya si en kato..
'Pigilaa kw tguk...kw nie takkn kw sruh sya tguk knu..' si pn rita menjwab..
'Hermm..yalah..yalah...' blas si en kato..sbb dea tw perangai istrinya nie yg kuat memaksa..
'Astga yang...pigi call ambulans skrg.... capat bha...' si en kato tiba2 teriak jga klah2 si pn rita..
'Aikk bang..apa yg kw teriak2 tuu..' si pn rita tnya..
'Haiyaa pigi dulu kw call tu ambulans bhaa..ada bdak lemas nie capat...' Si En Kato bilang..
'Haaa...apa bangg bdak lemas....mcm mna buli lemas klau takat d ank sungai jax...hish ndak buli jdi niee....' si pn rita berckap sendri..
'Atukkuii gea yang apa lgi kw bkin tu d situ pigi capat..call ambulans geaa...' terpksa En Kato tahan amarahnya...
'Owhh bhaa kajap gea...' si pn rita blas..
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌