5 thun kemudian.....
'Yang bgun cpat kw ndak da kuliah kaa??' blg seorg sumndak yg santik...
'Haiya bgi sya 5 minit bhaa' jwab si yang yg msih mamai2 lgi tu...
'Eiiiiii.....dea nie kann...urg ksi bgun msih mw tdur lgi arhh...' blg tu sumndak smbil dea pulas2 telinga si yang...
'Argggggghhhhhhhhh!!!!!!!....yumie sakit bhaa...yalah2 sya bgun sdah nie...' kunu2 dea bgun pdahal msih lgi berkubang dlam selimut..
Gara2 sumndak yg nmanya yumie nie geram dengan perangai abgnya tu apalgi si yumie panggillaa si momy..
'Momyyyyyyy....tguk si yang blum bgun lgi...'si yumie teriak...
'Hishhh..kmurg dua nie kan stu hri ndak ksi sakit telinga momy ndak buli kaa....apalgi msalah kmurg nie....'si ckap yg ntah mncul dri mna...bkin si yumie terkejut..
'Momy tguk si yang ndak bgun lgi...nnti lmbat sya pi kmpus nie klau bgini..'
'Yang bgun...pi kmpus ksian adekmu nie..nnti kna ceramah lgi ulih profnya...' uisehhmen punya men lembut si momy memujuk..patutlaa si dady happy jax hri2...
'Ermmm bhabhaa...sna kmurg pi sarapan luk nnti sya trun...' menghalau pla si yang nie...
'Haah..yalah capat trun jgan mw smbg tdur lgi..' blg si momy..
Si momy dan si yumie trun mw pi srapan and time smpai dining room ada sdah si angel sma si dady menunggu...
'Aikk momy..yumie npa lmbat btul kmu trun..' tnya si dady..
'Tu dady si yang tu lmbat btul mw bgun...' adu si yumie..si momy diam jax mlas mgkin sdah dea mw lyan..
'Kak yumie abg yang tu mmg mcm tu...mcm kak yumie ndak knal dea tu..dea kan urg yg paling lmbat tdur dn paling lmbat bgun....' blg si angel...
'Bhabhaa sdah laitu..mri kta mkan biarlaa luk si yang tu...' blg si momy...
Drg srapan dgn penuh gelak ketawa....keluarga paling bahagia laa katakan..ndak laa mkan smbil ktwa tpi ada msanya drg geli hati dgn perangai pelik masing2
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌