Bab 5

6 0 0
                                    

Tiba2 dtg seorang anti yg ndak mncul dri mna...dea mw bwa si nomi pi kreta sbb dea dngar si nomi nie sdah kna gigit knu..

'Anty kajap sya mw jmpa kwan2 sya luk' si nomi mnta izin mw jmpa kwan dea yg mungkin utk kali yg terakhir..

'Hermmmm...tpi kajap jax arh sbb sya tkut nnti kw pi gigit pla org len..' si anty blas dgn suara yg jelas btul dea risau..

'Ndak paa anty sya blum lgi msuk fasa 1' si nomi blg...

'Yalahh pi laa capat..' blas tu anty..

Si nomi pun pi tmpat tdi dn dea nmpak drg si fioni, josie, rina n atrind ada dkat situ..

Trus drg pun ada yg menangis...pling truk m'nangis si fioni sbb dea sma si nomi sma umur(14 thun) n drg si rina sma si josie pla 13 thun..

Msa si nomi mw jlan sdah si nomi smpat peluk drg tiga urg utk kali terakhir..

Si nomi cmaa tahan jax air mta dea..sbb dea tw klw dea sedih drg lgi tmbah sedih..

Dan akhirmya si nomi pun mw pi d tu kreta sdah tpi ada tngan yg pgg tngan dea n buat si nomi terberhenti..bla dea tguk blkang rupa2nya si atrind pla..

Time tu dea ksi kluar something dri poket dea...n dea bgi sya..bla sya tguk rupa2nya something tu ialah kotak merah..n when she open the red box, dea nmpak cincin dlam tu..

Si nomi tguk si atrind...dgn air mta yg sdah pun jtuh membasahi pipi..

'Ndak paa wlaupun kta ndak dpat bersma skrg..tpi percaya laa kta akn bersama di sna' achia..jiwang habis bha dea....si atrind ckap smbil dea tguk di atas langit..

Skrg fham sdah si nomi yg selama nie si atrind ada perasaan sma dea, cma dea jax yg ndak perna tw actually si nomie pun ada perasaan jga sma si atrind cma dea ndak pndai mw ckap..

'Thanks' cma tu yg mmpu diucapkn oleh si nomi..

Then, tu anty memanggil sdah dri dlam kreta yg ndak brapa jauh dri tmpat yg drg dua berdiri time tu...

Si atrind usap air mta si nomi trus dea blg 'Jdi apa jwabnya'..

Wlaupun si nomi bru umur 14thun tpi disbbkan dea mw mti sdah dea ndak kesah psal tu undang2

'Jwapan dea ada d dlam hti kw' smbil si nomi letak tgan dea d dada si atrind...

'Dan jwapan dea adalah iyaa..' smbg si atrind..

Dn si nomi hnya angguk sbb jwapan dea mmg btull..

Selamanya dia...😉Where stories live. Discover now