Msa d dlam kreta si nomi hnya menangis dan menangis dan menangis sbb dea terpksa tgglkan org yg sayang..
Anty yg ada d sblah dea pun dea ndak lyan..
'Anty fham apa yg kw rsa skrg..'tiba2 tu anty berckap..
'Apa yg anty fham?' si nomi yg mcm urg bodoh jax tnya sialan cmtu..
'Anty pernah rsa apa yg kw rsa skrg nie, dn anty rsa apa yg kw rsa skrg ndak sesakit yg anty perna rsa' tu anty crita lgi..
Si nomi yg msih remaja nie ndak tw apa yg tu anty ckap...ndak terbelit belit kaa lidah dea ckap cmtu..
'Kmrg ndak pa, anty ndak smpai 1 hri pun bersma suami...anty sdah d ksi tggal gra2 suami anty accident time mw blik hotel...' tu anty blg..
Si nomi tnya tu anty..drg mw pi mna mcm terlmpau jauh btul dea mw 'buang' si nomi nie..
Tu anty blg jauh dripda sgala galanya... mkin si nomi pelik dgn nie anty tpi dea ksi biar jax..
Dea tguk tngn kiri dea yg kna gigit dn disitu jga letaknya cincin tunang dea sma si atrind..
Dea senyum sendiri, dea ndak perna pun mmpi yg dea akn mti mcm tu jax..mti lpas jdi tunang org...
Dn drg pun tiba di kwasan padi yg si nomi pun ndak tw d mna..
Tu anty sruh dea kluar n dea sruh si nomi pi tepi sebatang sungai kecil yg dekat dgn tu sawah padi..
Si nomi dgr bunyi tmbakn dn dea fkir dea yg kna tmbak n dea pun tergelincir d tepi sungai yg licin tu dn klapa dea terkna sma tu batu yg ada d tepi sungai..
Si nomi pun ndak sedarkan diri...
Anty yg nmpak tu kejadian terpksa pecut ksi tggal tu tmpat sbb dea perasn ada 'zombi' bertapuk dkat dgn tu tmpat..
Dea terpksa ksi tggal si nomi sbb dea ndak mw dea yg kna srg nnti..lpas dea nmpak yg si nomi jtuh d tepi sungai..
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌