Seminggu kemudian.....si yang heran sma si yumie yg mcm mw ndak mw jax klau berckap sma dea...mna dea ndak heran sllunya..si yumie yg ska menanya itu ini..skrg mcm terbalik pla...si yang yg mcm sllu menanya itu ini sma si yumie..dn paling pelik..si yumie ndak sdah marah2 bla dea bgun lmbat kaa apa kaa..
Hri ini cuti hri mggu...si yang mw cri jwapan knapa si yumie..mcm ndak mw lyan dea jax..pdahal klau sma si angel punya men drg dua ktawa mcm ndak ingat dunia..dea yg bsar limpas2 pun mcm ndak da urg limpas2..
Si yang ktuk pintu bilik si yumie...dgr jax perkataan masuk dri mulut si yumie yg ada di dlam bilik..trus dea serbu tu bilik..si yumie pla terkejut..sbb tiba2 si yang msuk bilik mmglaa dea sdah ksi benar..tpi jgn laa smpai di serbu mcm tu sekali....
'Yumie kw free kaa...'tnya si yang...
'Hurmm...knapa klau sya ndak free apa kw mw bkin..' dgn mka yg ndah tak ndah jax menjwab smbil tguk bku di depan..
'Ermm...anu...ermmmm.apanya...ermmm..' tba2 pla si yang nie jdi gagap nie knapa..
'Hishhh ckap laa cpat klau ndak kluar dri nie bilik jgan kcau sya mw uk(ulg kji)...'
'Ermm..kta trun luk bhaa pi tman blkg rmah..ada sya mw ckap...'
'Hurmm yalahh..yuk capat sya ndak mw buang msa .bisuk kmu ada ujian...'
'Yukk trun..'
Smpai di tman drg duduk di krusi buaian yg ada d tgah2 tman..
'Hah..apa kw mw ckap..' mlas si yumie mw lyan sngat si yang nie..
'Yumie marah abg kaa...' nahh tgukk kluar sdah ayt yg bkin mna2 hti perempuan cair..
'Hurmm buat apa mw mrah kw..kw buat apa jga sma sya..' kunu2 menanyan pdahal dea tw sdah jwapannya...
'Btul kaa jga yumie nie...seminggu nie..yumie mcm ndak mw lyan abg jax...' msih dgn ayt power dea...
'Klau ndak btul apa kw mw buat...'
'Yumie tell me the truth knpa yumie ndak lyan abg mcm sllu..'
'Hah...yakaa sya ndak lyan kw mcm sllu...'
'Yumie bgitw abg apa slahh abg..'
'Kw ndak tw kaa atau kw pura2 ndak tw..'
'Yumie abg ckap btul2...skrg jwab jax..'
'Hermmm kw ndak ingat apa yg kw ckap sma sya..mggu llu..'
'Apa abg ckap yumie..bgitw abg'
'Yangsuki ndak pyah laa kw mw buat2 lpa sna..!
"Klau sdah dea pggil nama penuh aku mksudnya dea btul2 marah laa sma aku..apa aku buat arhh" dan dgn tu mncul ingat msa drg di depan pintu masuk rmah..
Tinggg...ingat.....
'Ingat sdah...'
'Jdi yumie marah abg sbb abg ckap yumie sengal laa...'
'Ermm..ntah..'
'Yumie..abg men2 jax bhaa tu time tu...npa mw ambik hti sgat...'
Si yumie pla tba2 jdi suram mkanya..
'Abg tw kaa abg urg pertama ckap yumie mcm tu..abg tw kaa time abg ckap mcm tu sma yumie..hti yumie sakit...abg ndak tw pun kann...' dan akhir yumie klah dgn abgnya..dea nangis..biarlaa dea ndak kesah sdahh...apa abgnya mw ckap..
'Ok laa abg mnta maaff...forgive me please...' smbil dea usap2 bahu adeknya supaya berhenti menangis..
'Boleh..dgn syarat..'
'Haah..apa kunu syaratnya tu..'
'Kw mesti bgun pagi sblm sya bgun..'
'Tu jaxx..'
'Ndak ada byak lgi tpi tu bru stu..bisuk cutikann kw ikut sya sma si angel pi mall..bulii'
'Senang jax bha tu..'
'Yg len tu nnti jaxx...stuju..' blg si yumie smbil tersenyum gembira
'Stuju' jwab si yang sbb dea dpat pjuk adeknya nie..dea dpat tguk happynya si yumie dri mta dea yg warna biru tu..
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌