Di hospital elizabeth yg bru tuu....
'Doktor mcm mna keadaan tu bdak?' tnya si angkol Kato..
'Dea skrg sdah stabil dn tggal tggu dea sdar jax tpi mungkin ambl msa jga...ermm encik nie bpa dea kaa?' jwab tu doktor smbil dea menanya...
'Ermmm..sbnarnya tu bdak yg d dlm tu bkan ank sya...' blas si angkol Kato..
Trus dea smbg lgi lpas dea nmpak tu doktor takajut beruk sdah mka dea..
'Bkan cam nie crita dea...tdi time sya sma famili sya pi tguk swah kmi yg d blkg rmah kmi...bini sya teriak pggil2 sya sruh tguk bnda terapung2 d ank sungai dkat dgn kmi punya swah..'blg si angkol Kato..
'Lpastu sya nmpak tu bdak mcm dea lemas sdah jdi sya sruh bini sya pi call tu ambulans...bgitu laa tu crita dea..sya lgsg ndak tw tu bdak dtg dri mna..' dea smbg lgi crita dea smpai laa hbis..
'Owh..jdi kmrg lgsg ndak tw nma, umr, tmpat tggal tu bdak?..ssah jga nie bginie...nnti laa sya try tnya polis kaa..' tu doktor ckap..dn si angkol Kato pn lga laa jga sma bini dea yg dri tdi diam jax..ank2 dea pla, dea ksi tggal jax d rumah sbb slamat sdah skrg nie...teda sdah tu 'zombie2'..
'Doktor lbih kurang brapa msa spaya tu bdak buli sdar?' tnya si angkol Kato sbb dea kasihan btul sma tu bdak..
'Kta tguk dlu keadaan dea klw buli cpat sdar dlam mggu nie dea sdar sdah...klw ndak mungkin buli ambil msa berbulan2 ataupn bertahun2 lamanya..
'Owh klw mcm gitu ndak apa laa doktor...kmi blik dulu...nnti kmi dtg sni blik tguk tu bdak..' blg si angkol Kato..
Di rumah keluarga Kato...
'Jdi mcm mna laa tu sumandak tdi..' tba2 si yangsuki menanya...
'Hish kw nie yang(nma mnja si yangsuki) buli kaa tggu smpai kmi dduk dlu kaa..pnat bha nie bru dri hospital...
'Hehehe siow bha momy...😅😅' blg si yangsuki..
'Tu sumandak ok sdah tpi blum lgi sdar..' dady drg si yangsuki menjwab..
'Dady kw tw sdah kaa data2 psal tu sumandak??' menanya lgi si yang nie ndak btul dea mw mengalah...si angel nie pla cma diam jax mungkin bingung kalii..
'Haiya..kw nie yang mcm mna mw tw tu bdak blum sdar lgi kw nie kann...klw menanya...soalan bonus jax yg dibgi..' dabilang dady si yang..
'Owhh yakaa siow geaa dady..excited bhainie sya..' si yang blas...dea nie mmg ada pelik2 sikit..
Tiba2 tlepon si dady berbunyii....
Tiililitttt...tiililittt...tiililittt
'Hallooo...' blg si ddy..
Blablablablablabla............
'Erm......Hurrmmmm......ok......bha makasi arhhh.....' dn si ddy pun ltak phone dea..
'Sepa tu bang...'tnya si momy..
'Anu tu pulis diorang blg sdah dpat data2 psal tu bdak...punya men jauh rpanya dea tggal...sna....di lahad datu....' blg si dady lgi..
'Owhhh..sdah dpat???...bgus laitu...nnti klau tu bdak sdah sdar tggal kta bwa dea pulang pi tmpat dea..' smbg si momy..
'Dady...momy...abg...apa yg kmurg carita nie..paning kapala sya...' tba2 si angel menyampuk..
'Ndak bhaa...psal tu kkak yg kta jmpa tdi...skrg di hospitl....dea punya maklumt diri sdah dpt...tggal tggu tu kkak sdar jax...' blg si dady..
'Owh kkak yg kta jmpa di sungai tu..owhhh...faham...faham' jwab si angel..
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌