Mlas mw crita psal kmpus trus smbg pi trus smbg pi yang drg si yumie dgn si yang smpai rmah sdah lpas stu hri di kmpus...
'Momy...dady...kmi pulang sdah..' serantak si yumie dn si yang ckap..sdah menjadi rutin harian kalii..
'Hah smpai pun jum pi mkan.. momy kmurg lpar sdah kann..'
"Aikk si momy nie mcm tw2 jax kmi nie lpar" blg si yang dlam hati...
'Yeahh...momy msak kaa nie hri...apa momy msak...dady sma angel mna...yukklaa yang cpat msuk....' punya men excited si yumie smpai pksa si yang rumah lgi tw laa momy msak nie hri...
Si momy jdi pening ntah apa mw dijwab...byak btul soalnnta nie..
'Ehhh..momy..momy...ndak pyah jwab dan lyan nie bdak sengal nie...yuk kta mkan..'si yang blg smbil trik2 tgn momynya pi ruang mkan..di sna ad si dady sma si angel menunggu..
Si yumie yg ndak puas hti kna pggil sengal merajuk kunu sna msih berdiri di ruang tamu...
'Aikk nie kmurg jax..yg stu mnaa(mksudnya si yumie)..'tnya si dady...
'Ntah hilang sdah dea dady...yuk kta mkan...angel bca doa...' blg si yang yg lgsg ndak sdar yg dea sdah ksi merajuk adeknya tu..si yumie nie klau merajuk mmg tersangat laa susah mw di pjukk...
Sdg drg mkan tu..momy tiba2 berdiri dri krusi dea...hmpir tersedak si yang...
'Knapa momy...' tnya si dady...
'Ndak lma btul si yumie nie..mna dea...blum pi mkan lgi...' blg si momy..
'Haah kw sdah siap mkan pi laa..pggil si yumie tu mkan...' blg si dady..
Si momy naik tgga pi bilik si yumie di tingkat tga..dea ktuk2 pintu bilik si yumie...tpi teda yg menyahut...
'Yumie bka nie pintu syg..momy nie...' msih lgi teda sahutan dri dlam bilik...
Si momy jdi cemas buatnya..apalgi pecut si momy pi ambik knci pendua..yg ada di bilik momy sma dady.....trus dea bka pintu bilik si yumie...si momy nmpak..satu tubuh menutup seluruh bdan dgn selimut...si momy fham sdah nie...
'Yumie..npa nie syg...' lmbut jax si momy menanya..sbb dea tw si yumie nie klau sdah berkurung dlam bilik dan dlam selimut semestinya..merajuk laa jwabnya...Si momy dgr esakn tangis si yumie...dea bka selimut si yumie pelan2 dea usap lmbut rmbut ank kesayangannya tu...
'Yumie..tell me why you're cry...' blg si momy...
Trus si yumie bgun dea peluk si momy...dgn tangisnya yg blum reda lgi..si yumie nie..klau bab kna ckap sengal laa bodoh laa bongok laaa bangang laaa apa2laa yg sewktu dgnnya dea cpat terasa...wlau dea tw itu cma guruan jax...
'Momy...yang...ckap...yumie...sengal..' jwab si yumie..dgn nada yg tersekat sekat...
'Owhh...psal tu..ndak pyah laa yumie ambik hti yaa..mlut abg yumie tu mmg mcm tu...' blg si momy yg msih kna pluk oleh si yumie...dea usap2 blkg si yumie supaya bertenang...
YOU ARE READING
Selamanya dia...😉
Short StoryTidak semua perkara yang kita mimpikan akan menjadi kenyataan...✌