Hayata Dair

17 1 1
                                    

Bir kadın gördüm. Çocuğunun yüzüne düşünmeden patlatan bugün. Ağlamasına aldırmayan. Bir adam gördüm, boş durakların sessizliğine yaslanan bir adam. On kadın gördüm yirmisi ağlıyor(!). İnsanlar gördüm hepsi meşgul, hepsi talan. Ekmek parası için çalışan işçiler, çobanlar gördüm. Evler gördüm duvarları dökülen, Saray'lar gördüm pahalı olduğu için büyüleyen. Otobüsler gördüm uzaklara giden insanlarla dolu, gidince gerçekten gideceğini sanan, dertlerini arkada bıraktığını sanarak kendini kandıran. Beş göçmen gördüm beşi de dileniyor. Seviyorum diyen nice dost, nice aşk gördüm.  Korkunca ilk kaçanlardan. Farklı olmak için yalnızlığı tercih eden, ama içinde en büyük yangınları taşıyan yalnızlığa ağlayan nice sözde gururlu insan gördüm. Ev geçindiren bir araba tamircisi gördüm. yürüyen üşengeçliğin altına uzanmış, ağzına yüzüne yağ damlayan, ama yine de işini ciddiyetle yapan. Mendil satamadığı için güzel giyimli babasından dayak yiyen çorapsız bir çocuk gördüm bugün. Barış yazıyor evlerin sokakların duvarlarında. Sadece okuyup geçen nice insan gördüm. Yine bencil insanlar gördüm, kendini büyük gören insanlar. Ben bugün yine dünyanın cehennemini gördüm.
Gördükçe büyüdüm.
Büyüdükçe küçüldüm.

Derleme Denemeler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin