5. Když začne sněžit

1.6K 101 0
                                    


Alex si na sobě proti své vůli dávala dost záležet. Přípravě na Vánoční večírek věnovala podstatnou část odpoledne. I když se na oslavu příliš netěšila chtěla být krásná a v koutku mysli moc dobře věděla proč a hlavně pro koho to dělá.

Lily i Aronie se také chystali. Lily přijala pozvání od prvního kluka, který jí nabídl svůj doprovod a to jen proto, aby až jí bude zvát James mohla říct, že už ji někdo pozval a on má tím pádem smůlu.

Joan a Melinda je celou dobu trochu závistivě pozorovali. Když se však Lily, Aronie a Alexa loučili, holky jim upřímně popřáli příjemný večer.

Ve společenské místnosti čekal James se Siriusem. James poté co se smířil s tím, že s Lily na oslavu prostě nepůjde, nezávazně pozval jednu spolužačku z Nebelvíru, aby nešel sám a nevypadal jako pitomec. Ale zřejmě stále nepřestal doufat, že by mu Lily mohla věnovat aspoň jeden tanec.

„Bude to zase pěkná nuda," prorokoval právě Sirius.

James pokýval hlavou. „To teda bude. Zvlášť když tam budu bez Lily-"

James se odmlčel v půlce věty a zadíval se ke schodišti ústícímu u dívčích ložnic. Sirius se ohlédl a zjistil co Jamese umlčelo. Po schodech právě scházela Lily ve smaragdově zelených šatech, které kontrastovali s jejími rudými vlasy a podtrhovali barvu jejich očí. Po jejím boku kráčela Aronie, která zvolila černé šaty a své blonďaté kadeře nechala rozpuštěné po zádech jako závoj.

Ani jedna však neupoutala Siriusovu pozornost natolik jako Alexandris. Čokoládově hnědé vlasy měla vyčesané do elegantního drdolu, oříškové oči podtržené černou linkou ji jiskřili, rty zvýrazněné rudou rtěnkou se na něj usmívali. Na sobě měla zlaté splývavé šaty, které se leskli až oči přecházeli.

Lily s Aronií pokračovali dál směrem k východu, obě měli partnery z jiné koleje. James si však nenechal ujít příležitost, aby Lily nesklonil pár poklon. Alexis mezitím došla až k ohromenému Siriusovi.

„Ahoj," zamrkala na něj nevinně svými dlouhými řasami.

„A- páni.. teda, já nemám slov... vypadáš... no páni..." koktal zaskočeně Sirius.

„No doufám, že všechny ty věty končí lichotivě," usmála se jeho rozpakům Alex.

„Samozřejmě! Chtěl jsem říct, že ti to ohromně sluší," konečně se vymáčkl.

„Tím si chtěl říct, že jindy tak dobře nevypadám?" Alex se vážně bavila jeho neobvyklou nesmělostí.

„Tak jsem to rozhodně nemyslel. Jen vypadáš úplně jinak," Sirius jí nabídl rámě a vyšli vstříc na Vánoční oslavu.

Jak Sirius předpokládal, byla tu pěkná nuda, Křiklan totiž zval samé nudné lidi, vůbec netušil proč pozval právě jeho a Jamese. Chvíli se zabavil tím, že na Jamese házel oříšky než si toho všiml a pěstí mu naznačil co ho čeká jestli s tím nepřestane. Pak se James a jeho partnerka vydali na parket zatančit si.

„Pojď taky tančit," šeptl Alexandris do ucha s otupělým výrazem v obličeji a otráveně se zvedl ze svého místa. Galantně však Alex nabídl svou dlaň.

Alexis se nehnula ze své židle a obdařila ho velmi podezřívavým pohledem. „Tady?"

„Ano tady. Je to totiž jedna z věcí, které se na večírcích dělají," pousmál se na ni Sirius pobavěně.

Alex protočila oči. „Samozřejmě vím co se dělá na večírcích. Jen pochybuji o tvých tanečních schopnostech," nedůvěřivě pozdvihla jedno obočí. „Ty umíš tančit?"

Black Queen aneb Siriusova KrálovnaKde žijí příběhy. Začni objevovat