[Ji Hyo POV]
Wah.. Hari ni dah start kerja.. Tapi semalam sebagai latihan. Latihan? Latihan ke sebab boss dia pemalas? Al maklum lah.. Boss.. Tapi tak de PA.
Okay.. Okay.. Chop... Kenapa pagi-pagi lagi aku dah membebel? Ni mesti sebab keturunan aku yang turun temurun ni.
Okay okay dah.. Aku rasa author ni pun tak tahu nak cakap apa lagi.
[End POV]
Ji Hyo melihat dirinya di hadapan cermin sambil membetulkan rambutnya.
Tiba-tiba satu suara memanggilnya.
"Ji Hyo ah" suara yang cukup dikenali.
"Nae omma" sahut Ji Hyo.
"Palli turun. Nanti kamu lambat ke tempat kerja" jerit Mrs. Song di tangga.
"Nae. Nae. Ara" balas Ji Hyo sambil memakai lip bam(?).
Dia segera menuruni tangga dan menuju ke meja makan untuk bersarapan. Dia hanya sarapan roti bakar dan air susu.
Bapanya yang membaca surat khabar ditegurnya.
"Appa. Hantar Ji Hyo boleh?" Soal Ji Hyo.
Bapanya menurunkan Surat khabar lalu melipatnya dan di letak atas meja.
"Lain kali ambil lesen. Lepas tu appa belikan kereta" kata bapanya.
"Alooooo.. Appa.. Anak appa bukan ramai pun. Hyo seorang je kan. Hantarkan lah appa. Please!" Pujuk Hyo kepada Mr. Song.
"Haih... Kamu tu dah besar Hyo. Bukan kecil lagi nak hantarkan pergi kerja macam hantarkan pergi sekolah" tambah Mrs. Song.
"Haih.. Tapi omma.. Kereta tu kan mahal" balas Ji Hyo.
"Apa pula mahal? Appa boleh belikan banyak untuk Hyo kalau kamu nak" kata Mr. Song.
[Ji Hyo POV]
Alalalalahai.... Orang bermanja dengan Mak ayah sendiri je...
Nak bagi alasan apa lagi ea? Bagi Alasan kereta mahal. Fail. Bagi alasan kaki sakit? Tak akan lah sakit kaki pun lama. Daripada bulan lepas omma appa suruh beli tapi aku bagi alasan kaki sakit. Sekarang?
Hah! Okay okay dah tahu.
[End POV]
_____
Pejabat Taehyung.
Dia melangkah keluar dari biliknya konon mengambil udara segar. Dia melangkah ke kaunter pertanyaan dimana Mina berada.
"Mana yang lain?" Soal V.
"Huh? Belum masuk lagi" jawap Mina.
"Tapi kenapa kau datang awal?" Soal V.
"Saya memang kena datang awal. Sebab waktu saya masuk kerja jam 8 pagi" terang Mina.
"Yang lain masuk pukul berapa?" Soal V.
"Yang lain masuk jam 9 pagi" Kara Mina.
"Ouh.. Okay.. Mulai sekarang yang lain kena masuk jam 8 pagi" arah V.
"But.. Wae?"
"Aku cakap jam 8. 8 lah. Bagitau dia orang, siapa lambat jumpa saya di pejabat" arah V.
"O-okay"
Mina mengeluarkan telefon bimbitnya dan mula menaip sesuatu.
______
In phone.
Mina; weyh korang. Boss suruh masuk kerja jam 8
Jeongyeon; tapi kenapa? Kan biasa jam 9
Chaeyoung; haah.. Asal ade boss macam tu ea? Geram pula.
Shownu; dah dah.. Biarlah dia.. Kalau datang lambat kenapa?
Mina; jumpa boss kat pejabat.
Kihyun; rasanya boss nak buat apa hah?
Mina; tak tahu. Maybe pecat or potong gaji.
Tyuzu; yah.. Susahlah kalau kena pecat. Dah lah sekarang ni susah cari kerja.
I.M; kalau macam tu aku datang sekaranglah sebelum kena pecat.
Minhyuk; nasib rumah aku dekat je.
Mina; cepat datang tau...
End
______"Dah bagitau diaorang?" Tiba-tiba suara V kedengaran entah datang dari mana.
Bersambung
____Vote ( )
Read ( )AfIqAh_RoSnI
_____
Perlakon tambahan-
*Chaeyoung - TWICE
*Jeongyeon - TWICE
*Tyuzu - TWICE
*Shownu - MONSTA X
*Kihyun - MONSTA X
*I.M - MONSTA X
*Minhyuk - MONSTA X_____
Btw guys, korang, readers. Siapa yang peminat Monsta X tu an.. Nanti birthday Kihyun wish kan author tau. Birthday author sama dengn kihyun.
Fighting.
YOU ARE READING
That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]
Fanfictionseorang boss yg suka membuli PA nya. "apalah nasib aku dapat boss macam dia" "padan muka" "sebenarnya kau sengaja kan?'' Start: 2/11/2017 End: donow