18

120 13 0
                                    

Keesokan harinya.

Hari cuti.

(Hyo POV)

Aku membelek jam dalam telefon bimibit. Jam menunjukan 9.00 pagi. Ah.. Awal lagi nak mandi. Hari ni rasa malas nak buat kerja. Dalam telefon aku tekan kalendar. Hari ni hari sabtu.

Esok Ahad. Ouh.. Esok oppa balik Korea. Mesti dia terus masuk pejabat kan. Nak buat surprises lah sempena oppa balik sini. Aku nak date berdua je.

_____

[Hyo POV]

Hari ni ada benda special aku nak buat. Aku jeling jam di bilik. 9:00 pagi. Alang-alang hari ni office aku cuti. Boleh pergi office oppa.

Aku turun ke dapur dan masak nasi. Sambil tunggu nasi siap di masak. Aku mandi dahulu. Nasi ni aku nak buat bbimbap. Hiasan bbimbap aku dah sediakan. Hiasan dia aku nak buat comel sikit. Lepastu. Baki nasi tu aku nak buat nasi goreng.

Aku tengok jam telefon. Baru pukul 11:00. Lepas siap masak dan hias aku cepat² masukkan dalam bekas.  Aku nak pergi pejabat oppa dengan bawa bekal ni untuk dia lunch.

_____

Pejabat Jooheon

[Heon POV]

Ah... Laparnya... Bila nak lunch. Aku jeling jam tangan aku. Baru pukul 11:30. OK.. Lagi 30 minit je... Sabar ye...

Aku usap perut ku. Lapar tahap gaban ni. Aku cuba alih perhatian aku dengan mendengar lagu. Aku pasang earphone ke telinga.

Dan aku mainkan lagu Dramarama dari Monsta X. Kemudian lagu Shoot Out dari Monsta X juga.

Sedang aku mendalami lagu sambil menutup mata dan bersandar ke kerusi. Aku rasa macam ada orang ketuk pintu. Tapi aku hiraukan sahaja. Mungkin mainan fikiran aku sahaja.

____

[Hyo POV]

Aku sampai office oppa hampir jam 12 tengah hari. Aku ke kaunter untuk bertanya.

"En. Jooheon ada tak?"

"Ouh. Ada... Sebentar ya"

Wanita yang menjawap pertanyaan itu menekan butang telefon tetapi tidak di angkat.

"Erm.. Rasanya Cik dah boleh masuk"

"Masuk je?"

Wanita itu berjalan dahulu di hadapan dan aku hanya mengikutinya dari belakang.

Sampai di hadapan pintu bilik oppa. Wanita itu mengetuk pintu tapi tidak di sahut. Kemudian dia membuka pintu, ternyata bahawa jooheon oppa sedang memdengar lagu sambil menutup mata.

Aku terus masuk tanpa sebarang bunyi. Wanita tadi tutup pintu dan keluar. Aku yang berada di dalam bilik ni memulakan misi aku. Aku letak bekal yang dimasak tadi bersama kek yang baru dibeli.

Kek tu pun kecik je. Beli yang satu kotak ada 4 cupcake. Selepas siap. Aku cuba mengejutkan oppa dengan mengetuk meja. Tapi dihiraukan. Seterusnya, aku cubit hidungnya. Hah.. Baru bangun.

[End POV]
_____

"Sakitlah.. Ehh.. Hyo" heon hanya menggosok hidungnya yang sakit. Hyo hanya tersengih.

"Bila sampai?" Soal heon.

"Lama jugaklah dah 1 jam" kata hyo selamba sambil melihat jam tangannya seperti sedang menghitung masanya.

"Hehehe.. Sorrylah oppa lupa nak call masa oppa kat sana" kata heon.

"It's okay"

"Tapi macam mana hyo tahu oppa balik Korea bila" soal heon pelik.

"Oppa ada bagitahulah takkan oppa lupa?" Kata hyo semula.

"Oh.. Yeke? Oppa lupalah" kata heon menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Anyway. Malam ni jom pergi party" ajak heon.

"Party?"

"Ye... Sempena kepulangan oppa. Malam ni pukul 8. Oppa ambil hyo OK?"

Hyo hanya menganggukkan "oppa jomlah makan. Ni tadi hyo yang masak" hyo topic sebelum nasi yang di masak sejuk.

_____

Skip

Malam - di party

Hyo tiba di party bersama jooheon. Party itu diadakan di sebuah restoran yang agak mahal.

"Hyo.. Jemputlah makan" kata jooheon.

Tiba-tiba seseorang mendekati mereka.
"Hi jooheon"
"Ouh hi"
"Erh.. Hyo.. Kenalkan ni boss oppa. Mr Taehyung"
"Ouh hi" balas hyo

"Well enjoy your party jooheon"
"Ouh okay boss, thank you"

_____
[Hyo POV]

Kenapa boss oppa macam pernah nampak eh? Tapi kat mana? Siapa?

[End]

Lamunan hyo di tamatkan oleh teguran jooheon.
"Hey termenung apa je?"

"Erm.. Tak ada apa-apa. Tapikan oppa, boss oppa tu macam pernah nampak lah"

"Yeke? Erm.. Mungkinlah. Tapi kalau hyo nak tahu dia ada dua company tau"

"Jinjja?"

"Yes.. Well satu company yang jual rumah and lagi satu company yang buat technologi. Tapi apa yang oppa tahu boss oppa ni jenis seorang yang pandai. Pandai dalam teknologi sebab tu dia tubuhkan company ni. Tak macam company jual rumah tu. Dia tak berapa minat sangat dalam company"

"Habistu kenapa dia still jaga company tu kalau dia tak minat?"

"Sebab tu company arwah ayah dia. So dia rasa, yang dia nak berbakti dekat ayah dia"

"Tapikan oppa. Kenapa oppa macam tahu banyak hal tentang boss?"

"Sebab dia pernah jadi kawan oppa"

"Pernah?"

"Yeah.. Dulu... Sekarang tak. Mungkin sebab dia terlalu depressed tentang kehilangan family dia"

"Ouh... Kesianya dia." Kata hyo sambil meneguk minuman.

"Erk... Oppa, hyo nak pergi tandas sekejap"

"Ouh.. Okay" kata jooheon sambil memilih makanan yang ingin dimakannya.

____

Sementara hyo di tandas.

Dia mencari tandas dan akhirnya dia jumpa. Selang beberap minit. Dia ingin keluar, dia ternampak kelibat yang berlalu di sebelah. Kemudian dia cuba untuk mengekori kelibat tersebut. Sehingga di singki dapur, dia nampak spanar.

Selepas ternampak spanar. Mata hyo mula kabur. Dan dia pengsan.

____

Continued

Vote ( )
Read ( )

That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]Where stories live. Discover now