Jihyo bangun dari tunduknya. Rupanya bossnya tiada di dalam bilik.
"Erm.. Mana pula boss aku ni?" Omelnya sendiri.
"Alahai.. Tadi aku cakap seorang ke?"
[Mina POV]
Seseorang melintasi aku dengan pantas dan menuju ke bilik boss. Aku baru nak panggil tapi tidak sempat. Dia tidak mendengarnya.
Dia nampak seperti PA boss.
Baik aku panggil dia dulu sebelum boss masuk. Kalau boss masuk ni. Mati aku.
Sebut tentang boss. Panjang umur dia. Aku memanggil dia. Nampaknya dia pun nak cepat.
[End POV]
"Boss" panggil Mina.
V tidak mempedulikan panggilan Mina malah dia mengangkat sebelah tangan tanda 'tunggu sekejap'.
V laju melangkah kebiliknya. Mina mengikuti di belakang.
_____
Di pejabat V.
V memutarkan tombol pintu. Manakala Hyo terkejut dan memusingkan badanya menghadap pintu.
V melangkah dengan pantas sehingga terlanggar Hyo. Hyo terkejut dan hampir terjatuh. V mencapai Hyo supaya tidak jatuh. (Korang bayangkan jelah ea)
V meneliti setiap inci wajah gadis tersebut.
'Siapa perempuan ni? Suka hati je masuk bilik aku. Bukan ke yang langgar aku kat down floor tadi? Kali ni buat drama pula? Nak suruh aku angkat dia?' Bisik V dalam hati dengan panas barannya.
'Omo.. Siapa pula lelaki ni. Not bad. Dia ke boss aku?' Bisik hati Hyo.
"Boss" tiba² satu suara yang mengganggu suasana romantik memanggil V.
V melepaskan pegangannya dari Hyo. Hyo membetulkan pakaiannya menutup malu.
"Boss" -Mina
"N-nae?" -V
"Dialah PA baru boss, yang saya cakap tu" kata Mina menunjuk kearah Jihyo.
Manakala Jihyo menunduk hormat.
"Anyeonghaseyo, cheonun Song Jihyo imnida" jihyo mengenalkan dirinya.
"Mina, dah boleh keluar" arah V.
Mina menunduk hormat."Kau, dah boleh mula kerja. Pergi buat kopi" arah V.
"Nak berapa?" Soal Hyo.
"Satu cukup lah"
"Untuk siapa?" Soal Hyo blur.
"Yah. Untuk aku lah. Aku boss." Tengking V.
"Ah. N-nae" jawap Hyo lalu pergi dari situ sebelum di tengking lagi.
_____
Di tempat buat kopi.[Jihyo POV]
Huh first day dah kene marah apalah nasib aku.
Tiba-tiba seseorang menepuk bahu Ku.
"Sabar lah. Boss memang macam tu"
"Ouh" -Hyo
"By the way. Tyuzu" Tyuzu menghulurkan tangan.
Aku mencapai.
"Sambunglah buat kopi tu. Nanti berbual panjang boss tu marah pula" kata Tyuzu.
"Ah. N-nae" aku membawa secawan kopi dan masuk ke bilik boss semula.
[End POV]
Sampai di bilik boss. Aku meletakkan air di atas mejanya.
Tiba-tiba dia bersuara.
"Seronok? First day dah ada kawan baru?" Soal V perli.
Hyo pelik. Dia memandang kearah pintu. Jelas sekali. Pintu itu dapat melihat dari dalam hingga ke ruang membancuh kopi.
"Ouh.. Hah. Erm.. Bolehlah. Mengeratkan silaturrahim kan" kata Hyo membalas perli kepada V.
"Time kerja pun sempat kan" sinis V.
"Haah. Sempat. Bukan lama sekejap je" balas Hyo sinis.
"Dah lah kau. Pergi cari semua fail yang kau kemas semalam." Arah V.
Hyo yang hendak melangkah ke rak fail di belakang V terjatuh. Kepalanya terhantuk pada rak fail.
Bersambung
_____
Vote ( )
Read ( )AfIqAh_RoSnI
YOU ARE READING
That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]
Fanfictionseorang boss yg suka membuli PA nya. "apalah nasib aku dapat boss macam dia" "padan muka" "sebenarnya kau sengaja kan?'' Start: 2/11/2017 End: donow