19

116 11 0
                                    

Rumah kediaman keluarga Song

"Yeobo, mana hyo ni? Dia tak balik lagi sejak semalam" kata Pn song kepada suaminya yang sedang bersarapan.

"Nanti dia baliklah. Kan semalam dia beritahu yang dia ada party dengan kawan dia. Biarlah dia luangkan masa dengan kawan dia. Mana tahu dia tidur dekat rumah kawan dia" kata En song untuk menenangkan isterinya.

"Tapi anak kita mana ada kawan, sejak dia hilang ingatan" kata Pn song.

"Betul jugak. Tapi, kita tak boleh risau sangat. Manalah tahu dia ada kawan baru" kata En song cuba menenangkan isterinya lagi.

"Harap-harap macam tulah" kata Pn song.

"Dah makan. Nanti sejuk pulak nasi goreng tu" kata En song.

_____

Di pejabat V

"Haih... Mana pula PA aku ni. Aku ada banyak kerja nak suruh dia buat ni" kata V.

V mencapai telefon office dan menelefon Mina.

"Ye boss ada apa-apa yang perlu saya bantu?" Soal Mina.

"Erm... Hyo dah masuk ke?" Soal V

"Ouh.. Belum lagi boss. Saya rasa hari ni dia tak masuk agaknya" kata Mina.

"Ouh.. Erm... Tak apalah. Thanks" akhirnya mereka menamatkan panggilan.

_____

Di hospital

Hyo yang berada di atas katil membuka mata. Manakala jooheon tidur di atas sofa. Hyo memegang kepalanya. Terasa sakit.

"Aduh... Peningnya!! Apa yang berlaku" kata hyo sendirian.

Tiba-tiba jooheon sedar dari tidurnya. Dia menguap dan meregangkan badannya sambil menutup mata.

"Nyenyak tidur?" Soal hyo.

"Huh? Eh.. Hyo? Dah sedar?" Soal jooheon terkejut.

"Yeah.. Ermm oppa. Macam mana hyo boleh ada dekat sini?" Soal hyo.

"Erm.. Hyo pengsan masa party. Oppa jumpa hyo masa dekat dapur restoran" kata jooheon.

"Tapi hyo buat apa dekat dapur. Tandaskan sebelah dapur. Kenapa hyo masuk dapur? Nasib baik oppa jumpa tau. Oppa jumpa hyo pun sebab pintu dapur tu terbuka" terang jooheon panjang lebar.

"Erhh... Hyo.. Entahlah.. Tapi masa dekat dapur tu, hyo nampak ada spanar atas singki or dapur. Hyo pun tak ingat. So sebab tu hyo pengsan. Dan masa hyo pengsan, ada satu imbasan ni terlintas dekat otak fikiran hyo" kata hyo.

"Imbasan apa?" Tanya jooheon ingin tahu.

"Imbasan tu, hyo dekat dalam kereta and ada spanar atas dashboard...." Kata hyo terhenti sambil memandang jooheon.

"Kenapa berhenti?" Soal jooheon.

"Ermm... Tu je yang hyo ingat" kata hyo seperti menyembunyikan sesuatu.

_____
[Skip]

Di rumah sewa

"Yow... Heon.. Lambat kau balik? Satu hari suntuk kau tak ada. Kau pergi mana? Petang baru balik?" Kata wonho.

"Ouh.. Aku ada hal." Terang jooheon.

"Weyh.. Semalam party kau an.. Asal aku tak nampak adik kau eh?" Soal kihyun.

"Ah.. Ah.. Lah... Kau kata nak bawa adik kau.. Tapi tak nampak pun..'' Sampuk wonho.

"Lagi satu an.. Asal kau, balik awal sangat? Aku tak nampak pun bila kau balik" sambung wonho.

"Tapi.. Yang aku pelik.. Kenapa boss kita sekarang ni makin pelik? Dia asyik pakai baju pelik je.. Macam baju sweater hitam and topi hitam. Lepastu topi tu dia tutup muka. Kenapa eh? Biasanya, dia pakai baju mewah?" Soal I.M

"Eh.. Eh.. Korang ni banyak tanya pulak. Kau I.M, Wonho and kau Minhyuk asal korang datang sini? Melepak je tahu. Nasib rumah korang kat sebelah je tahu" kata jooheon sedikit memerli.

"Eh eh.. Aku pun kene?" Kata minhyuk yang sedang baring di sofa.

"Tapi. Untunglah kau, kau pekerja pertama yang dia buat sambutan macam tu" kata hyungwon.

Jooheon hanya mengeluh. Dia datang menghampiri sofa dan merebahkan diri. Dia melepaskan keluhan yang terasa berat sekali lagi.

"Haih.. Kalau aku cerita pun bukannya korang boleh hadam pun. Lagipun banyak benda yang aku tengah fikirkan sekarang ni" kata jooheon sambil mengusutkan rambutnya.

"Tak apalah kalau kau tak ready nak cerita. Nanti bila kau dah ready, kau ceritalah" kata shownu sambil menepuk badan belakang jooheon.

_____

Di rumah hyo.

Seperti biasa. Setiap ibu bapa amat risaukan anaknya. Jadi pelbagai soalan di ajukan kepada hyo. Akhirnya, hyo dapat lepaskan diri dari ibu bapanya dengan menjawap "hyo okay. Hyo tak ada apa-apa." Dan ''hyo tidur rumah kawan"

[Hyo POV]

Rindunya aku dengan katil ni. Katil dekat hospital tu tak best. Keras. Yang ni empuk.

Haih... Oh ya.. Aku baru teringat tentang perbualan aku dengan oppa. Erm... Betulkah apa yang aku nampak dalam imbasan aku?

Lelaki yang letak spanar dekat dashboard and duduk sebelah aku ialah oppa?

Jooheon?

[End POV]
_____

Continued

Vote ( )
Read ( )

That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]Where stories live. Discover now