16

186 17 0
                                    

[Hyo pov]

Aku baru je sampai, Mina dah kecoh.

Mina; yah jihyo ah.. Asal lambat kau tahu tak boss dah mengamuk.

Aku; sorry lah trafik sesak lah.

Mina; tu boss cari. Pergilah masuk office dia.

Aku pun melangkah masuk ke pejabat dia. Aku doa kalau dia marah aku, aku pengsan. Haraplah

Aku masuk, sebelum tu ketuk dulu.

Aku pun masuk. "Kau ingat pejabat aku ni apa? Rumah? Atau pejabat mak bapak kau? Suka hati datang lambat? Lain kali tak nak kerja boleh berhenti. Ramai lagi orang dekat luar sana nak kerja"

"Maafkan saya boss. Saya janji tak akan buat lagi" aku pun tunduk hormat.

"Dah lah keluar"

Fuh.. Nasib.. Eh tapi kenapa tak pengsan ehh.. Haih.. 

[End POV]

Mina; kau okay tak?

Hyo; aku okay je
_____

[Hyo POV]

Sekejap sahaja masa berlalu. Sekarang dah petang masa untuk aku balik.

Tiba-tiba aku terfikirkan Suzy. Macam ada something wrong.
Kenapa tiba-tiba terfikirkan Suzy eh?

Siapa dia? Macam mana dia kenal aku?

Cuba aku tanya omma appa.

Setibanya aku. Aku parkir kereta dekat luar. Tanpa berehat aku menuju ke ruang tamu untuk menyapa omma appa.

Aku duduk di atas sofa. Tanpa kata yang berlapik. Aku terus tanya tentang Suzy.

"Omma, appa kenal Suzy tak?"

"Siapa Suzy? Tak ingatlah" kata ommanya memandang appanya sebagai tanda menyuruh jawab.

"Appa pun tak ingatlah, sayang. Kenapa"

"Ouh.. Tak ada apa-apa"

Tak ingat?
_____

[Hyo POV]

Esoknya aku bangun lewat kerana cuti. Kalau boleh time cuti aku nak tido memanjang. Dengan malas aku bangun dari katil dengan rambut yang serabai. Siapa jelah nak menantu serabaikan.

Aku keluar dari bilik menuju ke dapur. Biasalah kalau dah tido tak ingat dunia. Perut mesti lapar.

Sampai aku kat dapur. Omma aku yang baru masuk rumah selepas mengangkat kain jemuran memukul tangan aku yang mencapai roti bakar diatas meja.

"Makan sahaja kerja" omma aku marah aku.

"Ouch. Mian" aku memohon maaf.

"Pergi mandi dulu. Dah tengah hari ni. Kamu tu busuk tahu tak?" Leter omma.

"Ah.. Araseo"

[End POV]
_____

Sementara hyo mandi, telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada mesej masuk.

[On chat]

'Hyo. Jangan lupa malam nanti. 8 malam tau'

'Kau ingat lagi tak tempat tu?'

'Kalau tak ingat. Nanti aku bagi alamat'

'Siap cantik². Nanti boleh buat kenangan'

'Kau beli soju. Aku beli kek dan selebihnya'

'Soju banyak sikit. Aku tak cukup'

'Kita sambut berdua tau?'

'Ah... Yelah bye'

[End chat]
_____

[Someone POV]

Apa aku nak buat eh? Ada banyak masa terluang sebelum tiba masanya. 8 malam ye.

Rasanya sempat.

[End POV]
_____

Tepat jam 7 malam.

Hyo bersiap. Sambil menuruni tangga. Dia bermain telefon. Buka maps masukkan alamat and boleh guna dah.

Hyo menuju ke keretanya sambil menjerit "omma, appa hyo pergi dulu"

Hyo memasuki perut kereta dan mula bergerak ke lokasi.

[Hyo POV]

Ah... Nak singgah kedai dulu. Keluar dari simpang ada kedai terdekat. Aku memarkir kereta dan menuju ke kedai runcit.

Masuk je. Aku terus ke ruang minuman dan mengambil 3 botol soju dan terus bawa ke kaunter untuk bayar.

[End POV]
_____
Tempat lain.

[Suzy POV]

Aku keluar awal sikit sebab nak beli banyak barang. Aku pergi kedai kek, bukan nak beli bahan mentah tapi nak beli kek. Tentang kek, aku tak kesah. Mahal, murah, kecil, besar, asalkan rasa dapat diterima oleh tekak dan perut.

Yelah buat ape beli yang mahal tapi kecil? Lepastu mahal tapi, tak sedap. Baik beli yang standard. Lagi pun kedai yang aku pergi ni dah lama dibina. Sejak aku dengan hyo sekolah rendah lagi.

Okay. Habis dah berleter. Aku bayar duit kek dan kembali ke kereta. Aku duduk dulu dalam kereta. Hidupkan enjen kereta. Aku capai telefon bimbit dalam poket sweater aku. Dan tertera jam 7:15 malam.

Aku menuju ke tempat sambutan party kitaorang. Tak jauh sangat pun dari rumah aku. Lagi 15 minit sampailah.

[End POV]
_____
Tempat hyo

[Hyo POV]

Aku saja keluar awal. Sebab nak menghirup udara malam yang nyaman.

Aku mengeluarkan telefon dan memerhati maps yang di beri Suzy tadi. Aku zoom out sedikit untuk melihat sekeliling jalan itu.

Tiba-tiba aku terbaca 'sekolah menengah'. Eh.. Dekat dengan sekolah? Ni rumah Suzy ke?

Dengan lamanya aku menyoal. Aku tengok jam pada telefon aku. 7:47 malam. Hah... Nak pergi sana perlukan 20 minit. Haih.. Tak apa lah.

[End POV]
_____
Tempat Suzy.

[Suzy POV]

Okay.. Aku dah order ayam goreng. Burger dan sebagainya.

Biasanya kalau birthday kitaorang, memang order ni je. Kejap lagi sampai lah. Meja pun dah siap, lilin, alas meja aku dah sapu sikit sebab berhabuk. Lantai pun.

"Penghantaran" kedengaran suara seseorang jejaka.

"Wah dah sampai" aku mencapai dan berlari kearah meja meletakkan makanan. Sambil itu tangan sebelah, mencapai beg dombet.

Setelah membayar. Telefon bimbit aku berdering. Hah.. Mesti hyo.

Aku mengangkat. Rupanya dia dah sampai. Aku menjenguk ke luar bangunan. Hyo ada di bawah. Rupanya sedikit terkejut.

[End POV]

Suzy menuruni tangga dengan pantas sementara hyo menghampiri tangga dengan pelbagai perasaan.

"Chubby... Datang pun" jerit Suzy.

Hyo yang terdengar panggilannya yang pelik, memandang Suzy dengan pandangan yang sukar di safsir suzy.

[Hyo POV]

Chubby? Siapa chubby? Kenapa macam pernah dengar eh? Dekat mana? Kenapa?

[End POV]

Baamm.. Hyo jatuh pengsan.

_____

Continued

Vote ( )
Read ( )

That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]Where stories live. Discover now