Sedang hyo bermain dengan telefonnya di sebuah restoran seseorang memerhatinya dari jauh. Dari sebuah bangunan.
[Someone POV]
Sekarang kau boleh main telefon nanti atau suatu hari dan masa kau tak akan dapat main telefon nak pegang pun tak boleh
Aku nak buat plan baru. Sebab sekarang ni aku tak berapa rapat dengan kau. Lain kali aku akan cuba rapat dengan kau.
[End]
_____Tiba-tiba seseorang mendekati hyo di meja makan.
"Hi"
Hyo menoleh."Ye?" Muka hyo kelihatan keliru. 'Muka cantik tak kan peminta sedekah. Baju boleh tahan.' Bisik hati hyo.
"Kau tak ingat aku ke?"
"Siapa ye?"
"Eh. Aku Suzy lah. Kawan kau sejak sekolah rendah. Kali terakhir..." Tiba-tiba dia terdiam melihat keadaan Hyo.
"Kau okay tak?" Tanya Suzy.
"Arghhhh'' Hyo mengerang kesakitan. Sambil memegang kepalanya.
_______Hyo tiba di pejabatnya selepas makan tengah hari, kemudian pergi klinik dengan di temani Suzy rakannya atau pengintip.
Dengan rupanya yang agak pucat sedikit. Rakan sekelilingnya terkejut dengan Hyo. Suasana pejabatnya terus bising.
"Hi Hyo"
"Eh.. Kenapa dengan muka kau?"
"Aku okay je" - Hyo
"Yeke okay"
"Kau tak pergi klinik ke?"
"Dah" - Hyo
Tiba-tiba kedengaran satu suara.
"Yah, apa bising-bising ni. Makan gaji buta ke? Pergi buat kerja"
Disebabkan itu, semua bersurai.
_____Tibanya hyo di hadapan pintu rumah. Telefon bimbitnya berdering. Ternyata Suzy menelefonnya.
[Hyo POV]
Nak angkat ke? Macam mana dia kenal aku? Tapi tadi masa aku sakit kepala macam ada seseuatu yang terlitas di kepala.
Ia mengambarkan dua orang pemuda perempuan lepasan sekolah menengah rasanya. Mereka meluangkan masa bersama.
Tapi, siapa. Ia kelihatan samar.
[End POV]
Setelah mengelamun. Dia terus mengangkat telefonnya.
"Hello"
"Ah.. Hyo aku nak bagitahu something ni alang-alang kita dah jumpa tadi. Jom kita
celebrate birthday aku""Ah.. Boleh, bila"
_____
Hyo melangkah masuk rumahnya terus masuk ke biliknya tanpa menghiraukan ibu bapanya. Manakala ibu bapanya hanya memandang sesama sendiri dan mengangkat bahu.
"Arghh.. Siapa dia?" Marah Hyo terhadap kewujudan Suzy yang mengaku sebagai rakannya.
Dia memukul tilam dan dalam keadaan tidak di duga. Dia tertidur dengan lenanya.
____
Sementara di tempat yang agak gelap.
Seorang lelaki berdiri berhadapan dinding.[Someone POV]
Huh..
Tiba-tiba baru aku teringatkan sesuatu. Aku menuju ke dinding sebelah dan menekan butang naik🔼dan dinding itu terbuka luas.
Aku masuk ke dalam dan menekan butang yang tertulis . Kemudian ia tertutup dan membawa aku ke tinggat 2.
Sampai ke tingkat atas aku menuju rak fail dan mencapai satu fail. Aku teringat dekat fail ni sebab aku takut ada orang lain terbaca.
_____Esok paginya Hyo bangun lewat.
"Omo.. Ahhhhh dah lambat"
Dia cepat-cepat mandi dan bersiap. Dia turun ke dapur dan mengambil roti bakar yang berada di atas meja di sumbat kedalam mulut.
"Omma, appa saya pergi dulu"
"Hati-hati memandu"
Dia terus memecut keluar dengan keretanya ke pejabat.
_____[Hyo POV]
"Arghh jem. Mati aku kene marah" maki aku
Disebabkan aku sesak dalam jem. Mina menelefon aku. Aku syak ni kes lambat and boss marah aku.
Aku angkat dan menjawab.
[On call]
Mina; hyo kau kat mana?
Aku; erghhh.. Aku tersekat dalam jem.
Mina; boss marah. Cepat sikit eh..
Aku; aku cuba
[End]
_____
Bersambung
Read ( )
Vote ( )
YOU ARE READING
That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]
Fanfictionseorang boss yg suka membuli PA nya. "apalah nasib aku dapat boss macam dia" "padan muka" "sebenarnya kau sengaja kan?'' Start: 2/11/2017 End: donow