12

291 38 0
                                    

Jam menunjukkan hampir 8 malam. Jihyo segera bersiap bersolek. Hanya satu masalahnya.

"Nak pakai baju apa eh?" omelnya sendiri.

Dia melihat ke arah baju yang dia letak di atas katil.

"Baju yang ada hoodie or baju normal biasa?"

"Alahh... Pakai jelah pape pun.. Jooheon bukan kesah pun"

Dia mencapai baju berwarna putih dan mula bergerak ke tandas untuk tukar dan turun ke bawah.

______

"Omma Hyo nak keluar boleh?" hyo menuruni tangga.

"Amboi cantik² bersiap nak dating ke?" usik ommanya.

(Sila lihat gambar kat atas ok)

"Omma ni.. Kawan jelah" kata hyo.

'Pim pim..' bunyi hon kereta.

"Hah.. Tu dah sampai. Bye omma"

Hyo menyalam ommanya dan keluar rumah. Dia memilih untuk memakai kasut tumit tinggi berwarna hitam.

Dia menuju ke kereta  berwarna biru gelap. Hyo memasuki kereta tanpa di suruh.

Ommanya hanya melihat dari jauh.

"Macam kenal budak namja tu. Tapi kat mana eh?" bisik hati ibunya dan menutup pintu.

______

[Someone POV]

Haih... Dah lama tak jumpa mak cik kan. Setelah beberapa tahun menghilang bersama orang yang aku sayang.

Esok birthday dia. Aku nak hadiah kan dia lah.. Disebabkan esok aku ada kerja. Aku kena pergi luar negara. Tak pe.. Bincang dengan dia dulu.

[End POV]

Di restoran.

Jooheon duduk di hadapan jihyo.

Dan mengoder makanan.

"Hyo ah" panggil jooheon.

Hyo memaling kearah jooheon.

"Wae?"

"Erm.. Esok.. Heon kena pergi overseas. Esok pagi heon hantar hyo pergi kerja ye"

"Ah.. Oppa.. Gwaenchana? Tak menyusahkan ke?"

"Aniyo.. Oppa nak luangkan masa ngan hyo je"

"Ahh.. Araseo"

______

Skip.

Jooheon mula meluncurkan keretanya ke arah rumah hyo. Hyo turun dengan baju pejabatnya.

Skip again.

Sampai di ruang meletak kereta heon berhentikan keretanya. Hyo turun. Heon turut turun. Hyo tersenyum melihat jooheon.

Tiba² hati jooheon seakan gembira melihat hyo tersenyum ceria ke arahnya. Heon senyum nipis.

"Hati² ye" ucap hyo.

Heon mengangguk dan dia membuka pintu seat belakang. Dia mencapai sekotak cup cake kecil yang mempunyai 9 jenis cup cake.

Hyo terkejut gembira. "Untuk hyo ke?" soalnya. Mata heon seakan bersinar kerana air matanya bertakung.

"Wahhh gomawo oppa" ucap hyo. Saat ini detik ini. Hati heon berbunga. Air matanya menitis. Hyo terkedu melihat heon mengalirkan air mata.

"Ah.. Mianhae.. Hari ni mood aku tak berapa baik. Aku senang menangis" kali ini tiada lagi kata oppa... Kerana heon terlalu teragak² untuk control perasaannya.

Dia mengesah air matanya sambil berkata "ahh.. Jinjja.. Memalukan lah.. Mianhae"

_____

[Someone POV]

Haih.. Sempat lagi berjiwang? Haih... Lambat pula dia nak naik..

Aku menekan punat telefon ofis lalu bersuara. "Mina shi.. Mana PA aku? Lambat lagi ke nak masuk?"

"Ah.. Boss.. Dia OTW jalan ni"

''Suruh dia cepat sikit. Banyak kerja lagi ni.. Terus suruh dia masuk"

"Baik boss"

______

'Sedihnya kehidupan korang ni ye. Percintaan yang sentiasa ada halangan'

Bersambung.

Vote ( )
Read ( )
AfIqAh_RoSnI

Sorry guys sbb hiatus.. Author mengaku actually kehabisan idea.. Ni pun baru dpt sbb idea. Jgn berhenti vote n share n komen..

That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]Where stories live. Discover now