[Hyo POV]
Setelah beberapa lamanya aku terbaring. Aku bangun dengan pandangan mata yang kabur. Kelihatan seperti suasana di syurga. Hanya terlihat bulan dan bintang.
"Dah bangun dah?" Muncul wajah seorang wanita di hadapan muka ku.
Aku sedikit terkejut terus terduduk. Rupanya aku baring di peha Suzy. Kepala aku pening. Terlintas dari mulut aku untuk bertanya. "Apa jadi?"
"Hah... Kau pengsan. Aku tak tahu kenapa tapi mungkin sebab kau banyak buat kerja" kata Suzy.
"Ouh.. Kenapa tak bawak aku pergi hospital?"
"Sebab aku tak nak biar cerita ni cliché sangat. Bangun dari pengsan tanya dekat mana. Boring lah." Bebelnya.
"Huh.. Aku ingatkan aku kat syurga dah. Hahah'' gelak ku.
"Banyak lah syurga. Tu makanan tu siapa nak makan. Jomlah makan, aku lapar." Suzy menarik aku untuk bangun.
[End POV]
____"Mana kau jumpa tempat ni?" Soal Hyo.
"Jumpa? Apa kau merepek ni?" Suara Suzy sedikit marah. "Kalau ye pun tempat ni berhabuk at least aku dah sapu"
"Eh.. Bukan tu maksud aku"
"Habis... Tak kan kau tak ingat?"
"Tak"
"Ni tempat lepak kita sebab rumah ni rumah aku tapi sekarang aku dah pindah. Rumah ni pun tak jual sebab senang aku nak buat party" terang Suzy.
Hyo sekadar mengangguk.
"Aku rindu tempat ni" luahan Suzy.
"Tempat ni lah selalu kita lepak" sambungnya.
"Kita.. ?" Kata hyo perlahan.
"Haah.. Rumah ni, tempat ni, menjadi saksi persahabatan kita" kata Suzy.
"Dah jom makan, aku tau kau tak ingat.. Yelah dah lama sangat kan"
Tiba-tiba hyo pegang kepalanya. Suzy yang menoleh berasa hairan.
"Kenapa hyo" -suzy
"Aku rasa macam sesuatu terlintas di minda" -hyo
"Apa?" -suzy
"Aku ternampak ada dua orang budak perempuan pergi sekolah sama-sama" -hyo
"Kau dah ingat?" -Suzy
"Tak silap aku..." Hyo berjalan ke sisi kanan bangunan untuk melihat permandangan yang lebih ketara seperti apa yang dia teringat di map.
"Hah sekolah tu!" Tudingnya di sekolah atas bukit.
"Yeah.. Kau dah ingat? Tulah sekolah kita" kata Suzy dengan gembira.
"Tapi kenapa macam tak ada apa-apa kenangan tentang sekolah tu?" -hyo
"Tak apa... Nanti kau ingat lah tu" -suzy
______
Continued
Vote ( )
Read ( )
YOU ARE READING
That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]
Fanfictionseorang boss yg suka membuli PA nya. "apalah nasib aku dapat boss macam dia" "padan muka" "sebenarnya kau sengaja kan?'' Start: 2/11/2017 End: donow