08

344 57 0
                                    

"Tyuzu. Teman saya sekejap"

"Pergi mana?"

"Kedai depan tu" hyo menunjuk kedai patung yang berada di seberang jalan.

"Ahh.. Kajja"

_____

[Someone POV]

Aku mengekori wanita itu dari jauh.
Nampaknya dia mengajak kawannya pergi kedai.

Ya.. Kedai patung. Sebab dia memang sukakan patung.

Hurmm.. Hari demi hari.. Aku mengekori dia dari belakang. Dia tak perasan ke?

Ah.. Yee.. Aku rindu dia.. Bogoshippo.

[End POV]

_____

Dalam perjalanan hyo dan Tyuzu melintas jalan. Sebuah kereta yang tidak jauh dari situ. Mula menekan pedal minyak.

Lelaki yang berada di seberang sana terlihat perlakuan seorang lelaki yang berada dalam kereta yang tidak jauh darinya.

Dia melihat kearah dua orang wanita yang sedang melintas jalan. Tiba-tiba tali beg tangan Hyo putus.

Tyuzu tidak perasan malah teruskan berjalan kehadapan. Hyo tunduk untuk mencapai begnya.

Lelaki yang memandu kereta meneruskan hasratnya. Dia mula menekan minyak dan kenderaan bergerak dengan laju.

Tiba-tiba lelaki yang berada fi seberang sana. Tanpa memikirkan hal lain. Dia terus berlari menuju kearah wanita itu untuk menyelamatkan.

[Jihyo POV]

Aku bernasib malang kali ini. Beg aku sudah putus. Aku cuba capai.

Tiba-tiba kedengaran suara jejaka dicampuri suara Tyuzu menjerit.

"Saeng!!!"

"Jihyo shiii!!!"

Aku toleh kebelakang. Kelihatan sebuah kereta menuju laju kearah aku.

(Baam)

Aku jatuh ke tanah. Aku tak tahu apa berlaku. Aku terkejut. Tyuzu datang membantu ku. Aku jatuh di atas pangkuan seorang jejaka.

"Mianhae.. Ergh.. Ajusshi" ucap ku dan berlalu pergi.

"Ajusshi?" soal jejaka itu. Tapi dapat didengari Hyo seorang.

[End POV]

______

[Someone in car POV]

Arghhh.. Tak mati pula.. Dia.

Siapa namja tu? Huh.. Oppa? Boyfriend?

Hyung? Bodyguard?

[End POV]

______

Di rumah Hyo.

"Saya dah balik" kata Hyo keletihan.

"Ah.. Dah balik pun.. Shopping apa je?" soal omma Hyo.

"Ah.. Tak ada apa. Pergi makan je" kata Hyo.

"Ahh.. Arraseo"

_____

Di bilik Hyo

[POV]

Nak beritahu omma dengan appa ke? Kalau beritahu mesti dia lagi risau.

Ah.. Siapa namja tu? Ah.. Not bad. Tapi ape tujuan orang tu nak langgar aku eh?

Erm..

[End POV]

______

Bersambung

_____

Vote ( )
Read ( )

AfIqAh_RoSnI

______

Hari ni xde perlakon tambahan.

Btw ni last top up author. Author akan pub hari jumaat or sabtu lgi. So ni double.

That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]Where stories live. Discover now