[Jihyo POV]
Aku yang di tugaskan menjadi PA terpaksa mengemas bilik fail. Bilik ni... Macam tongkang(?) pecah. Bersepah macam berbulan tak kemas.
Hyo mengutip semua fail yang bertaburan di lantai. Dan di letak atas meja.
Kemudian dia menyapu lantai. Dia menyapu di bahagian rak dengan bulu ayam. Akhirnya, barulah dia menyusun fail dengan seeloknya di rak.
Sedang menyusun, dia terbaca satu tajuk fail yang tertera.
[Hyo POV]
Revenge? Hyo membaca tajuk tepi fail.
Peliknya tajuk dia. Biasanya tajuk client ke kemasukan wang ke. Ni revenge. Tapi apa maksud revenge eh.. Aku ni orang Korea bukan fasih sangat English.
Nak buka ke tak. Nanti kena marah. Boss aku tu nak kata baik tak. Nak kata jahat tak. Hahahah.. Ehh maaf termengumpat.
Aku bukalah.
[End POV]
"jangan kau berani buka semua fail yg ade" hyo terkejut dengan kehadiran suara tersebut.
Dia memalingkan kepala.
Rupanya v sudah berada dihadapan pintu.Dia menyilangkan tangan sambil berkata.
''Kau pekerja baru.. Yang masih mentah dengan kerja ofis ni.. Jangan berani buka apa-apa fail. Kalau rosak, bukan senang kau nak ganti." V smirk.
"Silap hari bulan, aku dah penggal kepala kau" kata v yang perlahan tapi dapat di dengari hyo.
Hyo yang mendengar terkedu. "Gila apa boss aku ni?"
_____
(Jooheon and wonho)[Jooheon POV]
Dah sampai dah aku di tapak pendaratan kapal terbang. Kini aku sampai di negara jepun. Aku bekerja dalam bidang elektronik. Aku datang ke sini atas urusan kerja iaitu membantu orang jepun lebih maju.
Dalam perjalanan aku ketempat kerja agak jauh dengan airport jadi ada seseorang yang akan tunjuk jalan ketempat kerja. Dia juga orang Korea dan dihantar kesini, aku dapat tahu melalui kabar angin je.
Sedang aku menunggu seseorang, aku terbaca papan yang menulis 'jooheon and wonho'. Mungkin itu orangnya, teka aku.
Aku menarik hoodie wonho dan dia menjerit kesakitan, kerana aku mengheret di bahagian lehernya.
"Appo.. Appo" dia menepuk tangan aku.
"Tu" aku menunjuk ke arah papan tersebut.
"Ouh.. Kalau ye pun tak payah tarik sakit kau tahu tak" marah wonho.
"Yelah" aku mengalah.
Seletah sampai ke arah lelaki itu wonho beria memperkenalkan nama dia dan aku. Dan apa yang menyedihkan ialah orang itu hanya menunduk dan tidak beritahu namanya.
Jadi lelaki itu drive kereta dan kami hanya duduk di bahagian penumpang.
Aku pandang ke arah luar tingkap. Entah kenapa tiba-tiba aku rindu adik aku. Macam mana dia boleh jadi macam tu eh? Rasa macam ada seuatu yang berlaku.
Tiba-tiba pemandu yang tiada nama tu bersuara. "Encik nak pergi makan dahulu atau Encik nak ke hotel dahulu"
Aku belum sempat bersuara. Wonho bersuara "kita pergi makan dahulu baru pergi hotel". Pemandu itu hanya mengangguk. Dan terus memandu ke restoran yang di syorkan oleh bossnya.
_____
[Hyo POV]
Sekarang jam 1 petang waktu rehat tengah hari. Oppa dah makan ke belum eh. Dah sampai ke. Tak masej pun.
Hurm.. Tak apalah nanti mesti dia masej. Aku nak makan dulu, dah lapar.
[End POV]
______
Meanwhile jooheon
Aku lupa untuk masej hyo.
:- oppa dah sampai
Ouh okay dah makan?-:
:- otw nak makan
Ouh hyo pun baru nak makan-:
:- ouh okay makan lah dulu
:- nanti apa² masej je
Ouh okay jaga diri baik²-:End
_____Bersambung.
Vote( )
Read ( )
YOU ARE READING
That Evil Boos My Husband (V x Jihyo) [SU]
Fanfictionseorang boss yg suka membuli PA nya. "apalah nasib aku dapat boss macam dia" "padan muka" "sebenarnya kau sengaja kan?'' Start: 2/11/2017 End: donow