PEREMPUAN LIAR
EDITED BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 8Aku pun ada juga bertanya masa tu , "mama bapa boleh aku tanya sesuatu kah ?? Kenapa kamu cepat kemas barang² si dalian, dia kan baru meninggal .
Lala kami sebenarnya bukannya mau betul , tapi si dalia yang mau , sebelum dia hembus nafas dia bagi pesan terakhir semua barang² dia disimpan , biar si lala jadi penganti dalia .
Bila aku dengar macam tu terasa sedih , aku tidak layak dapat semua ni, aku tidak faham semua perangai dia , yang aku tau aku benci dan hina dia selama ni .
Habis kemas² aku kena suruh bersiap keluar pergi makan , mama si dalia punya mata balik² keluar airmata mau menangis , yala mama mana mau terima kenyataan bila anak dia sudah tiadakan .
Aku terus memeluk erat mama si dalia dan beranikan diri cuba tenangkan situasi sedih ,"mama rindu dalia , kalau bukan sebab kami kurang perhatian sama dia , tidak mungkin
jadi macam tu terikut² orang .**tapi setiap cerita mesti ada pertanyaankan kan???**
Sekali lagi aku beranikan diri bertanya , "mama kenapa dalia tidak pernah cakap dia mau aku sebagai adik dia ???lala , dalia tu selalu bercerita pasal lala , cakap lala jenis lurus bendul , macam mana orang buat pun lala berdiam saja ,lagi pun jenis si dalia ni ,kalau dia sayang tu orang dia selalu kacau ,macam tu sepupu sekali dia , dia selalu p pukul tapi sebenarnya dia sayang . Mungkin dia tidak pandai kasih tunjuk macam mana dia sayang orang . Dia tau hanya berkasar .
Tiba² aku tekejut bila mama dalia lagi pula bertanya semula ,macam² fikiran aku masa tu."Siapa kawan dia selalu bawa² keluar ,mama mau jumpa tu orang .
aku berfikir sekejap ,patutkah tidak patut aku kasih tau .
Lala ???? jawab lah siapa mama mau tau .
Mama sorry , bukan aku tidak mau bagitau tapi aku takut kena disekolah lagi .
Tidak apa lah lala ,nanti mama tau juga tu siapa . Marilah kita keluar bilang mama si dalia , malam tu aku keluar sama mama dan bapa si dalia , aku sms si kelly .
Kells aku jalan sama mama dan bapa dalia .
Apa???? kau jalan sama bapa ,mama dia ???
yala kells , mama dan bapa dia ambil aku sebagai anak angkat .
Uii , boleh tahan kau lala , si dalia mati terus kau dapat hak milik dia semua .
Punya sakit hati aku apa dia cakap tu , bukan semua ni aku mau sebenarnya , macam perli saja dia sana sama aku , kalau dia ditempat aku masa tu aku pun tidak tau lah mau cakap apa.Betul ni aku cakap biar walau macam mana pun kau berkawan rapat mungkin disetiap perkataan kau kadang ada yang tidak terjaga dan buat orang yang kau rapat tersinggung tanpa sengaja they said its okey , I'm okey biasa dah . whatever ! but deep makan dalam sendiri .
Dari sana aku tidak lagi sms si kelly , aku kasih mati telefon aku , dalam hati aku , sampai hati kau kelly ,macam kau hina aku , aku tau juga dia tidak berniat mau kasih sakit hati aku , tapi jenis aku ni cepat terasa , apa lagi kalau kawan yang selalu ada masa aku susah , terus teranglah aku cakap ,aku jenis pentingkan diri sendiri .
Bila susah di kelly dimana ?? kelly kelly Kelly ....Bila susah kelly lah selalu ada untuk aku , bila aku perlukan dia , dia datang dengan hulurkan bantuan segala , bila aku tikam belakang dia ,dia cakap past is past dia biar kan saja .
(rupanya menyampah juga saya edit ni cerita balik 😒😒 kacang lupakan kulit -RJW)
Jam 11 malam kami bejalan kami pergi shopping bagai , dalam hati aku bagus juga ada mama dengan bapa macam orang tua si dalia ni, aku gembira sangat , bagus juga si dalia tiada , ada juga tempat tinggal , aku tau apa kamu fikir , aku seolah² kacang lupakan kulit .