PEREMPUAN LIAR
RE-EDIT BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 11Si kelly jalan baru lah aku naik rumah , mama dalia terus tengok aku .
mama : lala dari mana ???
aku - jalan² sama si kelly sana cp .
mama : siapa bawa kereta ???
aku - kelly lah mama .
mama - pandai juga dia bawa kereta??
aku - pandai juga , kenapa mama ???
mama - tiadalah ,sebab tadi mama cari lala tapi lala tiada dalam bilik , mama pun tidak tau pula lala keluar .
aku - sorry mama ,, lupa pula lala kasih tau mama .
mama - mama sms dan call tadi lala tapi tidak angkat .
aku - aikk , betul kah ???
mama - tengok lah hp lala .
Terus aku ambil hp dari dalam bag ,sekali check tiada pula hp di dalam bag .
aku - aikkk tiada pula hp aku maa.
mama dalia - mungkin di bilik tu lala ,cuba tengok .
Biasalah biar pun hp murahan boleh bikin humban anjing tapi kamurang jangan la hairan si zaman macam tu . Terus aku cepat² masuk bilik , huuu nasib lah ada tu hp , Kalau tidak menangis lah aku disana ,itu saja harta yang aku ada haha .
Telelet...telelet...lelelett....macam tu bunyi ringtone aku masa tu masuk , aku tengok siapa call ,no dari bapa aku syukur akhirnya berapa lama baru aku dicari .
Aku - hello
adik - kaka lala kaini ???
aku - iya lala ni ,kenapa ??
adik - kaka bapa sakit , kaka datang lah lawat bapa sini bah .
aku - arh ! tidak payah lah lawat bapa , lagi pun bapa tidak mau tengok muka kaka juga kan .Jadi buat apa lah datang???
Terus aku off call , tapi kena call lagi balik oleh adik .
adik - datang lah kaka , adik merayu ni , mana kakak tinggal ??? lagi pun adik pun rindu sama kaka juga .
aku - sudah lah!!! kau bukan adik aku !!! kau faham kah bukan adik aku ! aku bukan kakak kau ! aku sama kau tiada pertalian ,aku ni anak buang!! aku ni anak angkat saja ! kau tu anak kandung dorang mama sama bapa .
Malas aku mau ingat semua tu , sakit hati saja ! Mentang² aku hanya anak angkat ! aku kena buat macam tu , orang tua kandung aku jual aku sama dorang sebab dorang tiada anak ,aku kena ambil di kampung² , mama kandung aku ada di kampung , walaupun mama kandung dikampung tapi bapa kandung ?? entah ada tapi tidak wujud sampai sekarang pun aku tidak tau , dan mama kandung dan mama adik beradik , sekarang mama kandung ada anak sendiri dia sudah kawin .
Bila dia datang rumah dikampung dulu , dia tengok aku macam banyak betul dendam rasa benci betul bila dia tengok aku , tapi kenapa juga dia mau benci aku ???? Aku dibeli dengan harga rm1000 sebagai tanda terima kasih .
Kalau tidak mau anak ,jangan lah buat perkara terkutuk , sampai² mahu buang anak tapi aku bersyukur juga walaupun dia cuba untuk kasih gugur dulu perbagai cara , tetap juga aku masih hidup dalam rahim dia .Aku bukan memburukkan mama kandunh aku sendiri tapi aku rasa bangga sama single mother yang bertanggungjawab sama anak yang dia kasih kandung sampai melahirkan ,tiada niat sedikit pun buang baby dalam kandungan mereka .
Tapi mama kandung aku ??? dia sanggup mau buang aku .Banyak benda aku tau banyak benda aku pendam kan , aku berapa kali sudah cuba untuk kasih lupa segala hal ,tapi makin aku mau lupa , makin aku benci !! kalau tidak mau aku kenapa mau main !!??? kenapa ??? bapa kandung tau sedap saja tapi tidak bertanggungjawab .