PEREMPUAN LIAR
RE-EDIT BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 12Dalam seminggu juga aku tidur dirumah bapa , hari rabu tu aku pulang dari sekolah , aku terus masak , kami makan 3 orang sama² .
aku - appa , makan lah appa , sudah siap masak.
Tapi bapa langsung tidak becakap sikit pun sama aku , tapi adik p pujuk² bapa .
Adik - appa ,, jangan lah bah kau macam ni ,kalau mama masih hidup ,tidak juga kau layan kami gini appa , kakak pulang sudah pun kau masih tidak mau becakap , lama sudah kau tidak bercakap appa .
aku - Tidak apa lah adik , kau hantar lah tu makanan sama bapa didalam bilik ,lagi pun bapa tidak kasih maaf kaka juga tu , tidak apa lah ar..asal kan bapa makan , tu kaka sudah bersyukur .
bapa - bukan bapa nda kasih maaf kau lala ,tapi bapa malu sama kau .
Terus aku pusing tengok bapa aku terkejut sebab bapa aku mula bersuara .
aku - appa , kasih maaf lah lala .bukan lala mau jadi apa semua ni appa , tapi aku ditipu oleh kawan² aku appa.
Terus bapa aku puyai² (sayang²) rambut aku ,
bapa - sudah lah jangan nangis lagi .
terus aku pegang tangan bapa yang baru sihat saja daripada sakit , saya tarik bapa d lantai , sebab kami makan dilantai saja ,tu meja makan tidak tau sudah di mana ,tapi walau pun makan dilantai tapi saya gembira juga ,selepas habis makan ,aku kasih sedia² ubat bapa supaya bapa makan saja nanti , adik aku lepas makan saja macam ular terus² tidur.
aku terus marah dia !
aku - adik p kau mandii !! malas kau ni !
adik - nanti lah kakak besok pagi .
aku - ishh budu betul ,macam kambing saja
bapa - jangan cakap buduu, tidak bagus cakap budu .
terus aku jeling adik aku dan terus senyum sama bapa aku sebab bapa pandai sudah tegur² ,terus tu aku kemas tempat makan .
aku - appa , kau masuk saja tidur dulu , aku mau belahar ni sebab banyak kerja sekolah kena buat .
bapa - bah pelan² kau belajar ,jangan tidur lewat betul arr..
aku - bah okey appa .
bapa pun masuk bilik ,aku pula lepas kemas tu tempat makan aku rehat² sekejap ,aku p mandi baru p belajar , masa aku buat kerja sekolah tu si Kelly ada sms aku .
kelly - ui tidur kah sudah ????
aku - belum lagi ,kenapa ???
kelly - oh macam mana sudah bapa kau ?? okey sudah kah lala ???
aku - okey sudah bapa aku .
kelly - jadi bapa kau sama kau okey sudah kah???
aku - okey sudah ni .
kelly - bagus lah , bah aku tidur dulu lah ,besok lagi aku sms lah k .
aku baca saja tanpa balas ,terus ada lagi sms baru masuk no baru dari si deny .
deny - hi lala ,kenapa kau tidak tegur aku ni hari ??? kau pergi mana berapa hati ni ???
aku - aikkk, siapa ni ???
deny - ni deny bah .
aku - oh kau pula , dari mana kunun kau dapat no aku ???
deny - si anu bagi saya
aku - siapa kunun si liza tu ???
deny - aiyaah! tidak kenal , dia cakap nama dia liza kawan kelas kita juga tu .
aku - oh bah
deny - kenapa kau marah kah saya ambil no kau ???
aku - tidak lah marah bah ,ada apa kau sms aku ni malam² deny ???
deny - saja lah sms sebab saya hairan kau tidak layan saya kan .
aku - sorrylah , aku mau cepat sebab bapa aku sakit kan ,.
deny- bapa ?
aku - yala bapa , bapa kandung aku .
deny - aii jadi yang tu hari???
aku - tu bapa angkat aku .
deny - oh jadi kau ada bapa dua lah ni ??
aku - ya , bah aku belajar dulu .
deny - okey good luck ! selamat malam lala
aku - bah ok .
Terus aku belajar balik , habis saja aku buat kerja sekolah semua yang bertimbun aku susun jadual , aku masuk tidur baru berapa minit aku tutup mata hp berbunyi , aku sambut malas² .
hello ???
baby lala ??
aku tengok hp diskrin si colby call , cepat² aku buka mata besar² tengok balik skrin hp .aduhhhh jam 3pagi mau call² lagi .
aku - kenapa kau call ni ???
colby - aku rindu kau lala .
aku - sabarlah , tunggu aku habis sekolah dulu baru jumpa .
colby - jangan kau siksa aku gini bah lala..
aku - sudah lah aku mau tidur .
aku mau tidur pun tidak dapat sudah masa tu , sampai lah aku punya masa pergi sedia disekolah .saya tunggu sampai lah jam 5 , sebelum pegi sekolah tu aku masak lagi untuk bapa aku , ada lagi orang horn² .
tronn~ tronn ~
mama bapa si dalia datang awal pagi .aku - eh mama papa , naik lah marilah serapan sama² .
mama dalia - tidak apa lah , mama ada buat serapan sudah awal pagi mama bapa pergi sini.
Terus kami makan sama² bapa aku ucap lagi terima kasih sama bapa mama si dalia sebab jaga aku selama ni , tapi bapa mama si dalia bagi tau ,dorang pun bersyukur ada anak macam aku ni , terharu juga , habis makan aku kena hantar pergi sekolah . ngam² sampai disekolah tu si deny sudah didepan pintu pagar sekolah .Aku salam mama sama bapa si dalia , macam biasa lah mama dalia pesan jaga diri baik² dan jaga diri , dorang tengok aku sambil senyum .
mama - bah kami jalan dulu arr
aku - bye mama papa
si deny tengok² aku .
aku - kenapa kau tengok aku ??
deny - dari tadi aku tunggu kau , aku mana ada kawan sini selain kau , lagi pun aku suka kawan kau saja .
aku tengok dia , terus dia tengok aku lagi , terus aku jeling dia.
gila sudah kau ni deny saya cakap sama dia ,terus dia letak tangan dia dibahu aku ,terus cepat aku kasih lari , nanti aku kena denda lagi aku cakap terus dia ketawa ni .
Aku masuk kelas terus aku kena tegur , kenapa kau ???? macam kena kejar hantu saja !
Terus dia tengok kiri kanan sekali tu dia cakap oooohhh ...ohh sudah tauuu hahah!! ohhh si deny suka si lala , oh deny suka lala
aku - eh ,mana ada !!
kawan kelas - yaaa tau sudah .
Terus dorang p tanya si deny bila si deny masuk kelas terus , tidak tau kenapa muka dia merah² ni . nasib la cikgu masa tu belum masuk ,kalau tidak kena cuci telinga lagi kami semua .
Tiba2 cikgu masuk .
cikgu - ehemm ! selamat pagiii ..ada apa ni kumpul²???? duduk tempat masing² .
terus semua bersurai jadi diam2 bila cikgu ada haha..
Bersambung...