PEREMPUAN LIAR
RE- EDIT BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 16 - FINALbapa - lala tunang kau datang .
Aku tengok si colby dia pun tengok aku juga , terus aku menjeling bila mata kami terpandang tepat sama² , aku masuk bilik terus ,bapa aku pula ketuk² pintu bilik .
bapa - lala ooo lala , kau punya tunang datang ni lala .
aku - hishh , appa penat ba aku ni appa , malas aku .
bapa - lala ,jangan layan tetamu macam tu .
haishh dalam hati aku , babi punya jantan !! sudah lah curang ! masih lagi datang cari aku !
lepas aku tukar baju aku keluar dari bilik ,aku buat minuman untuk si colby , aku cakap sama dia "nahh",aku sengaja pasing tu gelas kasar² supaya tumpah terkena dia tu air .bapa - lala ! jangan jahat sama orang .
aku - bukan sengaja appa .
colby - tidak apa lah uncle , lala bukan sengaja pun .
Dalam hati aku depan keluarga aku kau baik!! belakang keluarga amu kau buat jahat!! hishh ! Tidak apa biar kau sama hidup kau begitu , aku duduk tengok dia sambil dia kasih lari² tu air minuman yang terkena dia .
colby - lala mau minum sama saya ??
Aku pura² tidak dengar sambil tengok tv dan ketawa² konon , dia ni tanya lagi balik².
colby - lala , ni malam kita keluar ??
aku - hish malas lah ! tidak lama lagi exam ni ! aku mau belajar bagus² .
colby - oh tidak apa lah .
Tapi bapa aku ni haishhh!!! mahu juga aku ikut p si colby keluar benci betul ! Hish ni lelaki tua pun satu! mau juga sama aku ! si colby tunggu aku sampai lah malam , sebelum keluar tu aku bersiap² bila sudah siap ,aku sama colby pun keluar dia p salam lagi bapa aku , aku pun sama lah juga minta kebenaran keluar rumah .
bapa - bah pelan² kamu ,baik² arr ..
Kami jalan² tengok wayang kami p tg ,aru dia sambil pegang tangan aku , banyak dia bercakap ni , biar pun aku tidak bercakap sedikit pun , aku cuma senyum2 pahit didepan dia ,masa kami dipantai tu si kenet nampak exgf dia sama lelaki lain , dia macam terkejut ni ,sampai² dia kasih lepas pegangan tangan dia , dia pigi dekat tu perempuan sama tu lelaki.
Aku pun tidak tau apa dorang bercakap sampai² aku pun terpaksa pergi sana , sebab aku nampak dorang macam mau gaduh saja ,aku sampai² terus tarik si colby , terus si colby tarik tangan aku kuat² minta dikasih lepas ,dia tolak aku sampai terjatuh , dia tu masih ada hubungan kah dengan tu perempuan sampai sanggup buat aku macam ni ??
Terus aku berlari bah , aku tidak tahan sudah macam dikasih bodoh ? aku ambil hp aku , aku call2 si kelly .
aku - hello kells , mana kau ??
kelly - kenapa kau lagi ni ?? macam hantu saja tiba2 menangis haha !
aku - ambil bah aku sini tg aru kells .
kelly - malam sudah ni lala , takut aku drive .
aku - lala tolong lah ambil aku .
kelly - bah iya lah hmm
tidak lama tu si kelly mau 1jam macam tu lah dia sampai , aku bertapuk sana siring2 kereta orang , aku tidak mau bila si Colby sudah redah marah dia akan cari aku , aku tidak mau peduli apa berlaku sama dorang disana ,hati aku cukup sakit sudah ,ni kedua kali dia buat begini sama aku , si kelly sampai² saja dia sms aku .